שאל את הרב

הוצאת זרע לבטלה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 27/06/19 07:39 כד בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

סיפרתי לרב לפני כשבוע שאני נכשל באיסור הוצאת זרע לבטלה. לצערי הרב אני שוב נכשלתי בזה, ואני גם נכשל בראיית תכנים לא צנועים. אני ממש רוצה להפסיק לאונן אבל אז אני עושה את זה לא עד כדי הוצאת זרע אבל וגם זה לא טוב. ואז יש פעמים שאני עושה קצת יותר מידי כמו היום ויוצא לי זרע ואני ממש מתעצב. אני גם ממש רוצה להפסיק לראות את התכנים הלא ראויים האלה. לפעמים אני מצליח לעצור את עצמי בקושי רב וגם זה נמשך רק לבערך יום ואז אני חוזר לתכנים האלה, ואני ממש מתבייש שאני רואה אותם. אני לא אכנע ליצר הרע שאומר לי להתייאש לגמרי אבל הוא ממש מקשה עלי. זה ממש מפריע לי ואני ממש צריך את עצת הרב איך להפסיק לאונן ולראות את התכנים האלה. תודה מראש

תשובה

שלום.

ראשית כל הכבוד על מה שכתבת שלא תיכנע לייאוש שהיצר משדר. זה הדבר הכי חשוב. תמיד אפשר לקום בחזרה.

אני כותב גם את מה שאני מניח שברור, ובכל זאת, לייתר ביטחון - ברור שלא רק ההגעה ליציאת הזרע היא אסורה, אלא גם כל מה שיכול להוביל אליה (גם אם נדמה שאפשר לעצור לפני. זה עדיין אסור ממש).

בתשובה ששלחתי לך היו שני קישורים לשתי תשובות אחרות. יש שם הרבה עצות חשובות שיכולות לעזור לתהליך שמסייע להתקדם ולהתעלות ולהתמודד, הן בתחום של ההתרחקות מהדברים שמפילים (חייבים לדאוג שיהיה סינון טוב, ולהתאמץ מאוד שלא להיכנס ולהתקרב למצבים ולמקומות שיש בהם ניסיונות כמו תמונות, סרטים או מקומות שיש בהם נשים לא צנועות), והן בתחום של ההתקדשות והעלייה הרוחנית (אסור לוותר על המאמץ בכיוון הזה. זה קריטי).

בנוסף, באחת מהתשובות יש קישור לאתר של 'עבודה בעיניים'. יש שם המון חומר וסרטונים על התחום מאנשי מקצוע הכי טובים. אפשר גם לפנות אליהם.

כמו כן, יש שם קישור לאתר של 'חברים מקשיבים', שגם בו יש חומרים חשובים וגם אליהם אפשר לפנות, והם יכולים להפנות לסיוע מקצועי, אם יש צורך.

הוזכרו באחת התשובות שני ספרים חשובים בתחום - 'אשיב ממצולות' ו'יוצר אור'.

ישנם עוד ספרים חשובים, כמו הספר של הרב אלי שיינפלד 'היצר, הלב והאדם' ועוד ספרים אחרים, וכעת יצא לאור ספרו של הרב דוד ג'יאמי מישיבת הר המור 'קדשנו בתורתך' (https://www.your-books.shop/product-page/%D7%A7%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%95-%D7%91%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7%9A).

הכי חשוב לא להרפות. לנסות מכיוון כזה, ואם לא מצליח אז מכיוון אחר. זה תהליך, ולא בהכרח הצלחה חד-פעמית.

חשוב לדעת - הצורך הזה שהקב"ה שם בנו הוא טבעי (ובעתיד בע"ה בעזרתו תביא חיים לעולם כשתהיה נשוי), אבל כשהוא מופיע בצורה חזקה ומוגברת זה יכול להעיד על איזשהם צרכים או חסמים רגשיים, שההנאה מהנושא המיני באה לפצות עליהם או למלא אותם (וכמובן שהיא לא עושה את זה באמת, אלא רק נותנת אשליה זמנית). ולכן בהחלט יש מקום לשקול פניה לסיוע מקצועי בתחום הרגשי. זה לא קל להיחשף, ובדרך כלל זה גם עולה כסף, אבל זה שווה את זה. באתרים דלעיל יוכלו לסייע גם בהכוונה הזאת.

בהצלחה רבה ולעולם, אבל לעולם (לא משנה כמה נפלת), אל ייאוש

כתבות נוספות