שאל את הרב

האם לחבוש כיפה ?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/01/19 07:18 ח בשבט התשעט

שאלה

אדם שמתקרב ליהדות ,עוד צעד ועוד צעד וברוך השם שומר שבת כשרות 3 תפילות וכו

אבל לא שומר נגיעה עדיין עם דגש על העדיין כי שאיפתו להתחזק ולהתעלות מעלה

עכשיו הוא מתלבט אם לחבוש כיפה או לא.

מצד אחד אם יחבוש כיפה,ומישהי תגש לחבק אותו הוא יחבק אותה בחזרה.יותר מכך אפילו תהיה לו חברה והוא עם כיפה על הראש והוא אינו שומר נגיעה.ואז אנשים רואים,ואולי יש בזה חילול השם.אבל הוא כביכול מרוויח את המצווה של הכיפה

מצד שני הוא אומר אני אחכה שאני אתחזק כמו שצריך ,אולי זה יקרה רק אחרי החתונה שאז אני באמת מרגיש מוכן לעשות את זה כי אז יש לי כבר אישה והכל ואז יותר קל לשמור נגיעה אז אני אשים כיפה על ראשי ושלום על ישראל.מה דעת הרב? האם לשים כיפה עכשיו למרות שאינני שומר נגיעה? אנשים יראו את זה,אולי יגידו תראו אותו שם כיפה ונוגע באישה,אולי זה יתן לגיטימציה לאנשים לעשות ככה? אולי זה חילול השם?

מצד שני,אני רוצה ומסוגל לשים כיפה,לברך כמו בן אדם ולא להוציא כיפה ולהחזיר לכיס כל פעם,וכן שיהיה מעין קידוש השם לראות אותי עם כיפה.

אינני מחפש היתר לכלום,אני יודע שיש דברים אסורים ואני שואף להתגבר עליהם אף על פי שכרגע אינני כזה.מה דעת הרב בנושא?

תשובה

שלום וברכה

ראשית, מברכים אותו בברכת ברוך הבא, ומצטרפים אליו לתהליך התיקון המתמיד.

לשאלה זו יכולות להיות תשובות רבות, ואני נוטה לאחת מהן.

חבישת כיפה היא סמן של זהות. מבחינה הלכתית-מצוותית אפשר שהיא לא כל כך חשובה, אך החובש כיפה מעיד על עצמו בדרך כלל שהוא מגדיר את עצמו כחלק משומרי הברית בין עם ישראל ובין הקב"ה.

בשל כך, חבישתה מהווה הכרעה – "אני בפנים".

ולכן אני נוטה לכך שאם אדם החליט שהוא חלק מקיום הברית הזו, והוא יתקדם אט אט, יהיה זה נכון להביע את הדבר גם בלבושו. אדגיש כי גם אם יחליט אחרת – אין בכך עבירה, וכאמור – יש יותר מתשובה אחת אפשרית לשאלה זו.

ומשעה שאדם שם – הוא ממשיך להתקדם עוד ועוד.

כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות