שאל את הרב

האם להמשיך את הקשר?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 16/11/18 12:24 ח בכסלו התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

רציתי להתייעץ עימך על נושא חשוב לי,

אני בת 19.5 יש לי חבר כמעט שנה - קשר ראשון שלי. לקח לי הרבה זמן עד שנהיינו יחד אני קצת קשה בקטע הזה.הוא עושה מסלול של הסדר הכרנו כשהוא עוד היה בישיבה ועכשיו הוא כבר שנה בצבא ולאחר מכן צריך לחזור לישיבה. מרגיש ליד מצב אחד הוא אוהב אותי מוכן לעשות הכל בשבילי מדבר אפילו על כיסוי ראש שמצפה ממני לשים ועל זה שנתחזק וכו. ואני גם אוהבת אותו ממש, אבל לאחרונה קרו שני מקרים שאכזבו אותי, הוא יצא לפאב עם חברים והרשיתי כי אני סומכת עליו אבל איכשהו נכנסתי באינסטגרם והגעתי לסרטון שלו וראיתי אותו בלי כיפה, דבר נוסף שקרה שמישהי שהוא מגדיר בתור בת בית שלהם הכינה לו לטקס תמונות שלהם יחד, לגבי הכיפה הוא יודע כמה זה חשוב לי הרבה מעבר לזה שזה סממן דתי, הוא אמר לי שהוא לא מצא אותה ובגלל זה יצא מהר - לא מקובל עליי בן אדם עם ציפיות גבוהות בדת ועוד ממני ו״שכח כיפה״ קצת מוזר. לגבי התמונה שהיא הכינה לו כמה תמונות שלהם יחד מרגיש לי שהוא מעלים ממני דברים לאחרונה ואני באמת לא יודעת מה לעשות באמת. הכרנו את המשפחות, אהבתי אותו ממש אבל אני מרגישה שאהבה קצת ירדה ממני, לאציפיתי ממישהו קרוב אליי שרק רוצה שנתחזק שעושה מסלול הסדר ושם כיפה תמיד יקרה שלפעמים הוא לא ישים כי הןא שוכח?

קרה שבחודשיים האחרונים רבנו המון ולפעמים על דברים שטותיים, אבי אומר לי שזה קורה בין בני זוג ונגשר אבל בכל פעם שרבנו בכיתי אני רגישה וקשה לי לריב עם הקרובים אליי, קשה לי כם שהקרובים אליי פוגעים בי אז יצאתי החוצה ובכיתי והסתכלתי למעלה לשמיים לבורא עולם וביקשתי ממנו, בורא עולם אם זה אכן זיווגי שלח לי סימן ואם לאו אז גם כן אני מתחננת. ואז קרו שני המקרים הללו, שלמרות שניסיתי להראות לו שהוא אכן עשה טעות הוא חשב שהכל בסדר ובגלל זה רבנו כי מבחינתו הוא ״שכח״ את הכיפה ולא יעשה זאת ומבחינתו היא חברה טובה ולגיטימי שתעשה לו תמונות יחד.אינני יודעת אם זה אכן זיווגי שראוי לי ואינני יודעת אם אלו אכן הסימנים, אני תמיד מבקשת מבורא עולם הכל ואני יודעת שהוא שומע אותי.אך איך אוכל לדעת שאלו הם סימניי?

מבקשת את עיצתך בנושא - אני מפחדת להיות פזיזה אני לא אחת כזו שמורחת דברים כך שאם זה לא זה אני מפחדת ״לבזבז״ את הזמן שלי.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

הקב"ה דורש מאתנו להתמודד עם החיים בתוך 'העולם הזה'. אל תפעלי לפי 'אות' משמים. זו טעות להסתמך על 'אותות משמים'.

עם זאת את בהחלט מציגה כאן 'אותות' שמדליקים נורות אדומות!

1. להיות בפאב בלי כיפה זו אמירה. אדם שאכפת לו, ימצא פתרון ולא יסתובב בלי כיפה.

2. תמונות 'יחד' עם מישהי - זו בעיה. להגיד 'בת בית' זו תשובה לא משכנעת.

המריבות ביניכם מעידות על מתח מסיים - לפי מה שאת מספרת כאן, יתכן שזה שורש המתחים: הוא (כרגע) לא ברמה הדתית שאת מצפה לה, אלא שהוא מנסה להכחיש זאת (אולי גם לעצמו...).

מצד שני - העובדה שהוא עושה מסלול הסדר, מעידה שיש לו כוונה בסיסית להתחזק ונכונות להשקיע בכך. לפעמים בחורים צעירים בגיל הזה 'נסחפים' קצת בתקופת הצבא ומאבדים גבולות.

את צעירה, לכן, למרות האירועים הללו, יש מקום לתת עדיין הזדמנות לקשר.

עם זאת אין להמשיך את הקשר מבלי להציף באופן ברור את הנושא לשיחה גלויה ביניכם שיש בה הקשבה וכבוד הדדי (בזהירות רבה לא להגיע למריבה) לברר מה הציפיות הדתיות שיש לכם - כל אחד מעצמו ומהקשר ביניכם.

ממליץ לכם על פגישה משותפת, שניכם עם הרב שלו, כדי לברר 'לאן דרכנו הדתית המשותפת'.

בהצלחה!

כתבות נוספות