שאל את הרב

האם יש איסור לשתף חברים בחיי?

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 22/10/20 20:28 ד בחשון התשפא

שאלה

שלום לכם,

יש פעמים שקורים דברים בחיי כמו למשל, מקום עובדה חדש או משהו חדש ..

וכשאני מספר את זה לחבר מסוים אני מרגיש שהוא שואל אותי הרבה שאלות על הנושא וכתוצאה מכך אני חווה כישלון בגלל שהוא יודע מה עתיד להתפתח אצלי ..

זאת אומרת .. מותר לספר משהו שעוד לא קרה או בתהליך ? למניעת פתיחת עיניים .. יש קנאים וכו' .. איך להתמודד איתם? והם חברים ..

דוגמא: מצאתי עובדה עם רכב צמוד. סיפרתי על כך לחבר והרגשתי קינאה מצידו .. למרות שהוא מצליח בתחומו ... ולאחר חודשיים פוטרתי בלי סיבה רלוונטית .. אז אני מקשר את המאורע אליו .

עזרו לי להימנע מלהרבות בשיחה על נושאים אישיים וכמובן להשכיל לדעת שהכל מאת ה' יתברך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

בודאי שמותר לספר לחבר קרוב על כל הטוב שהקב"ה גמל אתך שיש לך עבודה וכו', אדרבא חבר טוב שמח בשמחתך. זו החברות האמיתית שחבר טוב רוצה שגם לך יהיה טוב.אנו מתפללים לקב"ה שיציל אותנו "מחבר רע" אבל חבר טוב הוא נותן לנו את השמחה הגדולה ביותר. כידוע טובים השניים מהאחד, ולכן "קנה לך חבר" דהיינו אפילו צריך אדם לקנות לעצמו חבר, ובודאי שמשיח עמו על כל מה שעובר עליהם.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות