שאל את הרב

האם חרדי ירצה להתחתן איתי?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/01/19 07:31 ח בשבט התשעט

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה.

גדלתי בבית חילוני, כל המשפחה פנימית וחיצונית חילונים לחלוטין, למדתי בבית ספר חילוני ובע״ה בקרוב מתגייסת (מתלבטת בין צבא לשירות לאומי) .

בכל מקרה, אני לא מגדירה את עצמי כחילונית, חזרתי בתשובה, מגיל 14 אני שומרת שבת, לומדת הלכות הולכת בצניעות עובדת על המידות ועושה את כל המאמצים להתנהל בחיים כרצון ה׳.

כשאשתחרר מהשירות שלי בע״ה אני רוצה להתחיל להפגש בשביל להתחתן..

ואני לא פעם תוהה אם אדם חרדי ירצה להתחתן איתי.. גם בגלל הרקע שלי, גם בגלל שפעם נפלתי עם בחור לצערי הרב, גם בגלל שאני לא נולדתי בסביבה שמרנית כמו שהוא ככל הנראה נולד והעיניים שלי ראו הרבה דברים לא טובים..

כמובן שכל הדברים האלה מאחוריי וברוך ה׳ פתחתי דף חדש.. מכל הדברים האלה עליתי והבנתי שאני רוצה לבנות בית יהודי אמיתי כרצון ה׳ יתברך ולהעניק לילדים שלי בית של תורה ולגדל אותם על ערכי התורה, דברים שאני עבדתי עליהם מאוד קשה ולא הגיעו אליי על מגש של כסף, רוצה לחיות במקום שהשקפתו בריאה יותר מהמקום שבו גדלתי, אני חושבת שמגיע לי אחרי שעברתי דרך ארוכה.. אבל חוששת שלא יהיה חרדי שירצה להתחתן איתי..

הנושא מאוד מטריד אותי.. מה דעת הרב בנושא?

בתודה מראש

תשובה

שלום וברכה

ראשית ומעל לכל – ברוכה הבאה. ולוואי ויהיה חלקנו עם אלה המתקדמים תמיד.

החלק ממסע החיים בו את עוסקת – הנישואין – הוא מאיר מאוד מחד גיסא, ונמצא בערפל מאידך גיסא. ההארה טמונה בעובדה שביסודו של דבר תכרתי ברית עם אדם אחד בלבד. על כן, ניסיון להתמודד עם השאלה הזו בהכללה – הוא בלתי אפשרי, ותשומת הלב צריכה להינתן לאותו אדם אחד שאיתו בעזרת ד' תכרתי ברית נישואין.

מאידך, זה אכן ערפל, כי למרבה הכאב והצער – את אותו אדם צריך לחפש בתוך ציבור שיש בו סבירות גדולה יותר שתמצי את שאהבה נפשך.

מבחינה קבוצתית, אני מעריך שיהיה קשה יותר למצוא בן זוג בחברה החרדית. מסיבותיהם שלהם. הדבר כואב לי מאוד – הן על קהילת החוזרים בתשובה והן על מה שהחברה החרדית מפסידה בשל כך – אבל זו בחירתם.

אולם בחברה הציונית-דתית, ואפילו באגפים היותר תורניים שבה – יש סבירות הרבה יותר גבוהה שידעו לקרוא אותך: את המשמעות העמוקה של מעבר מהחברה בה גדלת לחברה הדתית, את הרצונות שלך, את ההכרעה הבחירית שלך, את מה שאת מביאה גם מהעולם הקודם שלך, ועוד עניינים רבים אחרים. ובקיצור – את מה שאת מגלמת בחייך ובבחירתך.

יש לנו מורות מצוינות שלימדו אותנו את הדרך הזו. אחת מהן, שהגיעה ממקום הרבה יותר מסובך, ועשתה צעדים דרמטיים – היא רות המואביה, שאף שהגיע ממואב – זכתה להיות אמה של מלכות. היא מלמדת אותנו בין השאר לראות את משמעות המסע הגדול שאדם עושה, וקל וחומר – מסעות בתוך עם ישראל,

לכן, האופק הגדול פתוח בפנייך, ואני מציע שאת מסע ההיכרויות תערכי בחברה המופלאה הזו, על יתרונותיה וחסרונותיה, ובעזרת ד' – תבשרי לנו שמחות.

ואם תרצי להמשיך לעסוק בסוגיה זו – בשמחה.

כל טוב

כתבות נוספות