שאל את הרב

האם השם עושה נגד בקשותי?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/10/20 14:02 א בחשון התשפא

שאלה

שלום כבוד הרב!

לאחרונה אני מרגיש שהשם עושה כנגד בקשותי אל אף שאני מתפלל אליו. אני אסמן את הדברים שלי על מנת שיהיה לך יותר נוח להבין.

1. אני חייל שמשרת בצה"ל ולאחרונה חליתי בקורונה (אומנם באופן קל). אני שומר ומקפיד על ההנחיות ועוטה מסכה וממש לא רציתי לחלות במחלה. כשהייתי בבידוד בבית הרגשתי שהמשפחה שלי משרתת אותי (הם הביאו לי אוכל בכל ארוחה). אני יודע שזה לא כך, אלא הם דאגו לקיומי והזינו אותי באוכל. אני מרגיש כאילו השם רצה שזה יקרה ושאני ארגיש ככה.

2. לא רק זה. אנחנו בתור חיילים צריכים ללכת לכפר מחלימים והתנאים שם לא מצויינים. ביום שלפני שהייתי צריך לצאת משם, התפללתי אליו במשך זמן רב והתפילה הייתה מכל ליבי. באמת שהתכוונתי לכל מילה ומילה בתפילה שלי. אבל מה שקרה יום למחרת ריסק אותי. הרגשתי שלא משנה כמה אני מתפלל אליו שיוציא אותי משם במהרה לא קורה שום דבר. אני ביקשתי, התפללתי וזעקתי לו. בנקודת זמן זו הרגשתי שהוא בכוונה מוציא אותי מאוחר בערב משם.

3. לאחר השחרור שלי מכפר המחלימים הייתי אמור לחזור לצבא ולצוות שלי. אבל המ"פ שלי פחד שאני עלול להדביק את החיילים בנגיף על אף שהחלמתי ממנו. הייתה לי כוונה לחזור אליהם לאחר שלא ראיתי אותם זמן רב. אני מרגיש שהשם הכניס משהו במ"פ ואמר לו שלא יחזיר אותי. אני פספסתי שבוע שלם (שזה שבוע חשוב) איתם.

4. עכשיו זה בעיה קטנה אבל אני מרגיש שהשם בכוונה ניסה להכאיב לי. כשגזזתי צפורניים אז גזזתי אחת עקום שזה גורם לציפורן חודרנית. הרגשתי שהשם בכוונה גרם לי לכך כשי שיכאב לי בחיים על חטאים שעשיתי. ביום הכיפורים אני התפללתי אליו שנתחיל דף חדש.

5. הדבר הבא הוא משהו גדול. מאוד רציתי לקורס מסויים בצבא. עכשיו חייל אחר יוצא במקומי. אני מרגיש שלא משנה מה אני עשיתי: כמה דיברתי, כמה שהצגתי את זה שאני רוצה לצאת לקורס וכמה הייתי בולט השם החליט שלא, אתה לא יוצא לקורס. זה קורס שמאוד חשוב לי. אני באמת התפללתי לשם שיוציא אותי לקורס. אני באמת ביקשתי בכל לילה בתפילת שמע ישראל לפני השינה שישקול להוציא אותי. הצגתי את זה גם בשביל המשפחה שלי שגם הם יתפללו עבורי (כי לצערי הוא לא שומע את התפילות שלי כלפיי, אבל כלפי אחרים הוא כן. מרבית מהדברים שאני מאחל לאחרים (אך ורק דברים טובים) הוא מקיים) וזה לא קרה.

6. הדבר האחרון שאני אציג. סלח לי כבוד הרב על הבוטות שאולי תבין מסעיף זה. אני כבר יותר מ-7 שנים שופך זרע לבטלה. אני באמת מנסה לכפר על התהליך הזה. אני באמת רוצה שזה יפסיק אבל היצר הרע משתלט עלי כל פעם מחדש. זה מאין תהליך שבלתי ניתן להפסיק אותו. אני באמת כל יום מבקש ממנו שזה יפסיק כי אני לא מצליח. למה אני מבקש ממנו? כי סיפור קריעת ממלכת דוד לממלכת ישראל ויהודה חקוק אצלי בראש. אני זוכר שכשרחבעם (הבן של שלמה) רצה להילחם בירובעם השם עצר אותו ואמר שלא תתקיים פה מלחמת אחים ושהממלכות יפרדו. אני יודע שזה בעיקר למניעת מלחמת אחים אבל יש גם התערבות של השם בקביעת ההיסטוריה. ולכן אני מרגיש שסעיף זה בא מהשם, שמה שהוא רוצה קורה.

בחודש האחרון הרגשתי שהשם יורה בי חצים ומנסה להרוג אותי ואני ממש לא מבין מה עשיתי לא נכון. אני ממש מתוסכל.

ממתין בקוצר רוח לתשובתך כבוד הרב!

תודה על זמנך!

תשובה

בס"ד

שלום רב

אתה צדיק - וד' רוצה אותך צדיק!

ההבדל ביננו לבין הצדיקים - אנחנו חושבים על עצמנו, רוצים טובת עצמנו, מתפללים רק בעדנו.

הצדיק לא חושב על עצמו, לא רוצה טובת עצמו, הצדיק מתפלל רק בעד אחרים - רואה רק טובתם של אחרים. הצדיק חי בעולם הזה, כדי לדאוג לכולם - רק לא לעצמו.

הנה תראה, אתה מספר כאן שכל התפילות שלך בעד אחרים מתקבלות באהבה (ציטוט): "...הוא לא שומע את התפילות שלי כלפיי, אבל כלפי אחרים הוא כן. מרבית מהדברים שאני מאחל לאחרים (אך ורק דברים טובים) הוא מקיים".

איזו זכות נפלאה יש לך. תמשיך כך במלוא הכוח - זה העקר בחיים, להיות טוב בעד אחרים - בעד כולם.

מכאן התשובה להרגשה שלך שתפילותיך לא מתקבלות, אנחנו צריכים להבין שד' הוא כמו אבא שמכיר את הבן שלו היטב. אבא טוב ואוהב, יודע שלא כל מה שהבן שלו מבקש, זה באמת לטובת הבן. למשל, בן 18 שמבקש אופנוע. דווקא האבא הטוב שלא מתחנף לבן שלו. אבא שלא צריך שהבן שלו 'יעריץ את אבא' - אבא כזה, לא יתן לבן שלו מה שלא טוב לבן. גם אם הילד מתעצבן - בוכה וצועק, האבא חושב לעצמו: "אין דבר - בעוד חמש שנים, עשר שנים הוא יבין שטוב עשיתי כשלא נתתי לבן שלי מה שהוא בקש".

ככה הקב"ה, נותן או לא נותן לפי הידיעה שלו מה הכי נכון בעד ההתפתחות הבריאה באמת, הצמיחה הרוחנית העמוקה שלנו.

באשר לסעיף האחרון, אודות זרע לבטלה, אל תאשים את ד'. זה רק שלך. אם אתה לא לוקח אחריות על מה שאתה עושה לעצמך - אם אתה מוותר ליצר שלך, ומאשים את הקב"ה, אתה נוהג הפוך לכל הדרכת התורה.

אני יודע כמה מסובך וקשה להתרחק מהיצר הרע הזה. אבל מי שלא לוקח אחריות - לא מנסה בכלל להתגבר, אפילו לא משתדל!

הדרך להסתלק מהחטא של הוצאת זרע היא ארוכה וקשה, אבל צריך להתחיל. צריך להחליט על הפסקות קטנות: אם עד היום אתה עושה זאת כל יום - תשתדל לשמור יום אחד בלי, תעבור לחטוא רק פעם ביומיים. אחרי שתצליח פעם ביומיים, אחרי שתתחזק בכך - תתקדם לפעם בשלשה ימים. ככה צועדים קדימה. גם אם לפעמים נופלים, לא נבהלים ולא נכנעים - קמים שוב וממשיכים.

זה יכול להמשך שנה או שנתיים, אבל זו דרך שיש לה קצה. בסוף לומדים להתגבר בגבורה, ומנצחים את היצר נצחון מלא!בהצלחה!

כתבות נוספות