שאל את הרב

איך יש קצת מאמינים בה' ובתורה, ביחס לשאר הדתות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/09/20 21:07 ו בתשרי התשפא

שאלה

אם יש בתורה כל כך הרבה אמת, אז איך יש כל קצת המאמינים בה'? הלא כל מי שיחקור לעומק יגלה את דת האמת- היהדות. אז איך היא נשארת הדת הקטנה בעולם? לא חסרים חכמים בשום מקום שיגלו את היהדות...

וגם אם מה שקטן הוא איכותי, לא הגיוני שכל העולם טיפשים ורק אני חכמה... אם מחפשים מספיק טוב אז איך זה הגיוני שלא כולם או כמעט כולם יהודים?

ואגב, כשאתה מדבר על סיירת מטכ"ל כדבר קטן יש לי שתי תשובות לזה:

א. סיירת מטכ"ל היא רשות ולא חיוב.

ב. לסיירת מטכ"ל מתקבלים רק הטובים ביותר, אבל יש עוד המון שרוצים להצטרף...

תודה!

אביגיל

תשובה

שלום יקרה.

את שואלת שאלות כל כך נכונות וטובות. כמה טוב שאת חושבת ומבררת ורוצה לדעת.

הנחת היסוד הראשונית, שהיא תמיד נכונה היא שכל בן אדם נורמלי בעולם הזה רוצה חיים קלים ונוחים עם מינימום מאמץ. בשביל זה אנשים קונים מכונת כביסה ומדיח כלים ושואב אבק וטוסטר עם לחצנים מוארים. בשביל זה אנשים מוכנים לעבוד קשה כדי לקנות בית גדול ומרווח עם מזגן מפוצל וחניה.

הדת הקלה בעולם היא הנצרות. וזו הסיבה שהיא גם הדת הגדולה בעולם נכון לעכשיו.

כל הדתות שתבדקי תראי שהן נוחות. שלא באמת דורשות הרבה ממי שבוחר להיות חלק מהן. אפילו האיסלאם שנחשבת דת עם יותר כללים היא לא ממש קשה ליישום.

למה?

כי הם רוצים שכמה שיותר אנשים יאמינו בדת שלהם, אז הם דורשים הכי מעט שאפשר. כי ככה כמה שיותר אנשים יהיו שייכים אליה. וזה מהסיבה שדברנו קודם: אנשים מחפשים חיים נוחים. רוחניות? השתייכות? כן. אבל בתנאי שזה יהיה נוח, עם מינימום דרישות אכמה שפחות מחוייבות.

היהדות דורשת את הכי הרבה דברים שיש. בספר "מי מפחד משאלות", שכתב הרב אברהם הורוביץ ז"ל, הוא כותב:

"למרות שהאמונה חודרת לתחום המעשה של החיים הפרטיים, מגבילה את ההנאות (באופן טכני) ומקשה על החיים. אין עוד דת בעולם שבאה בכל כך הרבה דרישות, איסורים והגבלות, המלווים את האדם לא רק יום אחד בשבוע אלא בכל שלב ושלב מהפעולות היומיומיות הפשוטות והאינטימיות ביותר. מהשכמה ועד שינה, מלידה ועד פטירה."

(ממליצה לך לקרוא אותו, הוא ממש עוסק בשאלות שלך. אפשר להשיג אותו במזכירות של ישיבת נתיב מאיר בירושלים).

להיות יהודי אמתי שמקפיד על מצוות ששומר על העיניים ועל הפה ורוצה כל הזמן, עם כל הלב, כל החיים לעשות רצון ה' זו עבודה גדולה מאוד, שדורשת התמסרות מוחלטת.

בספר הזה, את יכולה למצוא רשימה מדעית מדוייקת של הדרישות הכוללות של כל אחת מהדתות הגדולות והרווחות בעולם.

אני מזמינה אותך לבדוק כל פרט ממה שכתבתי לך בספר הזה שערוך היטב ולא מפחד לשים הכל על השולחן. בלי להתנצל.

לגבי סיירת מטכ"ל. בעיני את צודקת ואין מקום להשוות בינה לבין היהדות שמהסיבות שציינת. היהדות היא חובה גמורה לכל מי שנמנה על בני העם היהודי, אין אפשרות להמיר את הדת, יהודי נשאר תמיד יהודי ולא משנה מה הוא יעשה כדי להיות בהכחשה.

ליהדות מתקבל כל מי שה' בחר בו וכל מי שרוצה להצטרף ובלבד שהדבר יהיה באמת, מתוך הלב ומתוך קבלת עול ומחוייבות.

מקוה שקצת עזרתי,

ב"הצלחה גדולה,

נועה

כתבות נוספות