שאל את הרב

שוכחת כל הזמן לא לאכול חלבי אחרי בשרי, מה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/10/20 20:38 ל בתשרי התשפא

שאלה

היי, אכלתי בשר וכמה שעות אחר כך התחלתי לאכול חלבי בטעות, ומיד כשנזכרתי הפסקתי לאכול. אני ממש מתחרטת על זה, הבעיה היא שזה קורה לי כל כך הרבה, ואני מנסה לשנות ולחשוב יותר לפני שאני אוכלת אבל זה פשוט לא עובד, אולי תוכלו לתת לי עצה מה לעשות?:(

תדה רבה מראש!!

תשובה

שלום איילה יקרה!

תודה שפנית אלינו, מקווה לתת לך מעט מענה בע"ה.

לפני שאתחיל, חשוב לי לומר לך שזה שאת שוכחת זה הכי אנושי והגיוני! לכל אחד ממנו קורה שאנחנו שוכחים ועוברים על מצוות. אנחנו עולים בשבת בחדר מדרגות של הבניין ובאינסטינקט מדליקים את האור, אנחנו שוכחים לברך ועוד ועוד..

זה לא קורה לנו כי אנחנו לא רעים או לא רוצים באמת לעבוד את ה'. זה קורה לנו כי אנחנו בני אדם.

אנחנו מוטרדים פעמים, לא חושבים, טועים וקמים מהנפילה, צומחים ממנה גבוה יותר.

זה קורה לנו וזה מדהים שאכפת לך מזה! שאת רוצה להצליח שזה לא יקרה ועובדת על זה ומנסה. זה כבר המון!

קרוב ללב

במצוות ובחיים בכלל, כשיש משהו מאד חשוב לנו ואנחנו רואים בערך שלו, מבינים מעט מהסיבות שלו אז אנחנו לרוב יותר נצליח לשמור אותו, לעשות אותו. לדוגמא, אני לומדת נהיגה ומאד רוצה לעבור אז אני לא אשכח שיש שיעורים, אני אתאמץ לזכור את כל הכללים על הכביש ובתוך הרכב. 'אני אהיה על זה'. דוגמא נוספת מהמצוות, בימים שיותר אני אבין את מהות העניין של ברכות ואשים לי את זה מול העיניים או אלמד את הכוונה של כל ברכה אז אני כמעט בטוחה שלרוב אצליח בכך.

קראתי לא מזמן קטע שהזיז בי הרבה בפנים. אני חושבת של ר' שלמה קרליבך. הוא כותב שזה שאנחנו שוכחים ששבת היום ובגלל זה מדליקים את האור או כל דבר אחר שאסור, זה כואב כי זה ביטוי לזה שזה לא מספיק בלב שלנו, לא לגמרי בנו.

אז את שואלת, איך אפשר שזה לא יקרה לך, איך לא אשכח שוב.

ואני מצרפת עוד שאלה למחשבה מהכיוון השני.. איך אעשה שזה יהיה יותר בראש, יותר קרוב ללב?

המון פעמים הלמידה על משהו, מחברת אותנו אליו ועוזרת.

- הלכתית: ממליצה לך לפתוח פניני הלכה של הרב אליעזר מלמד וללמוד פעם ביומיים 5 דק' הלכה אחת מתוך הלכות אכילת בשר וחלב. אפשר מקיצור שולחן ערוך או מפניני הלכה של ר' אליעזר מלמד.

- מהות: הלמידה על המשמעות שיש במצווה, מה שעומד מאחוריה הוא יכול ליצור חיבור ביני ובין המצווה. מה עומד מאחורי האיסור שכתוב בתורה כמה פעמים, "לא תבשל גדי בחלב אמו"?

מצרפת כאן קישור לאתר יהדות כיצד.

באתר מישהו קיבל תשובה, מהם הטעמים לאיסור זה.

https://he.chabad.org/library/article_cdo/aid/4152867

- חושבת שגם יכול לעזור לך לשבת עם עצמך ולכתוב למה זה כואב לך שאת שוכחת, למה חשוב לך לשמור את המצווה הזאת ולהחליט על סימן מסוים שאת עושה כדי לזכור שאכלת הרגע בשרי.. לדוגמא, שמה תזכורת בפלאפון כל כמה זמן או פתק מול מקום שאת נמצאת בו הרבה.

נשמה,

הרצון שלך להצליח בזה זה כבר יקר והמון בעיני ה' יתברך, אני בטוחה.

בהצלחה!

יהודית

כתבות נוספות