שאל את הרב

התאהבות בבני עקיבא: "להתחיל" או לחכות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/11/19 19:50 יד בחשון התשפ

שאלה

אני בת 15 בתנועת נוער ויש מישהו מהחב"ב (בן 17) שנראה ממש לטעמי. אני לא רואה אותו הרבה בכלל, אבל לא יודעת איך להסביר אבל כשראיתי אותו פעם ראשונה זה הרגיש כאילו שאני צריכה להיות איתו. הוא כזה ביישן ואני לא יודעת אם כדאי לי לשאול אותו אם הוא רוצה להכיר, כי אז זה לא נעים אם הוא יגיד לא או משהו .מה לעשות?

תשובה

שלום לך!

בשאלתך את נוגעת בנושאים וסוגיות מאוד חשובות להמשך חייך ודרכייך. אבל עוד לפני שנדבר לעומק על שאלתך, אני מבקשת רגע לעצור ולראות את ההשלכות של מה שאמרת: קשר בגיל צעיר. אם את מדריכה בבנ"ע, הרי שאת סביבות כיתה י'/י"א, כלומר- גם את וגם הוא בשלב שטרם סיימתם תיכון, עוד לפני החלטות חשובות אחרות כמו- צבא/ישיבה/שירות/מדרשה וכן הלאה. יש גם את העניין שכרגע שניכם בונים את הזהות העצמית שלכם, ולפעמים-לפעמים קשר בגיל כזה לא בריא. ושאלת השאלות: האם הקשר שלכם יעבור גם לשלב הבא- נישואין (לכל החיים)? אלו נקודות למחשבה שמטרתן לעורר אותנו לראייה של פרספקטיבה רחבה יותר, לראות את התמונה במלואה.

ישנם הבדלים בין התאהבות לאהבה. בגדול, התאהבות זה דבר שחולף לאחר זמן, והוא אינו מבוסס על משהו עמוק בד"כ. באהבה, לעומת זאת- יש יותר מסתם היכרות שטחית עם האדם והליכה אחרי החיצוניות, רואים את מידותיו ומעשיו הטובים וגם אם יש לו חצ'קון בפנים, רוצים להיות בקרבתו. תוכלי לקרוא על כך עוד באמצעות חיפוש באתר שלנו אחר שאלות דומות, בנושא אהבה, קשר בגיל צעיר, ועוד.

ועכשיו לגביי דברייך: מצד אחד, את מציינת שהוא "נראה ממש לטעמי". זהו אכן פרמטר חשוב בבן זוג- שתהיה מציאת חן בין השניים. עוד כתבת, "הוא כזה ביישן".. היהדות משבחת את מידת הביישנות- "שלשה סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנים וגומלי חסדים".. (יבמות ע"ח). הייתי מציעה לשאול את עצמך, האם זוהי התאהבות? גם כתבת- "שראיתי אותו פעם ראשונה זה הרגיש כאילו שאני צריכה להיות איתו". אנחנו בהחלט מקשיבים ללב שלנו, אבל צריך גם להכניס את השכל לשיקולים שלנו. מאידך, אולי יש משהו יותר עמוק שאפשר לבנות עליו קשר יציב ואיתן. את התשובות רק את יכולה לתת לעצמך. שבי עם עצמך בנחת, בשמחה, וחשבי על כך לעומק. שאלי את עצמך גם מה אני מחפשת בבן זוג? האם אני רוצה כבר כעת להכיר לקראת חתונה, בע"ה?

אולי כדאי גם לדבר עם מישהי שאת סומכת עליה, להתייעץ איתה על הנושא (אמא, אחות גדולה). ואולי, כדאי גם ללמוד עוד קצת על הבחור שאת מדברת עליו, לשאול חבר טוב שלו על מידותיו ומעשיו.

בנימה אישית, כל הכבוד על שאלתך, זה מראה שאת שמה לב לעצמך ומנסה להיות עם יד על הדופק. זה מראה גם על בגרות ורצון להקמת הבית שלך, בעיתו ובזמנו בע"ה. החיים מלאים החלטות ותובנות, השאלה אם אנחנו גדלים ומתגדלים איתם.. וזה נראה שזה מה שאת עושה.

ברכה והצלחה! (:

שרון

כתבות נוספות