שאל את הרב

בהמשך לשאלה על דירתי (דירת שותפות בדיקת חמץ + הכשרת כלים)

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 11/04/19 10:49 ו בניסן התשעט

שאלה

כבוד הרב תודה רבה על התייחסותך לשאלותיי. בהמשך לכך אם אפשרי בבקשה עוד כמה הסברים ע״מ שאוכל להבין:

1. ‏‏בדיקת חמץ ללא ברכה איך עושים? האם פיזור של 10 ״פתיתים״ וחיפוש לאור הנר בלבד או שבנוסף אני צריכה להתפלל את כל מה שכתוב במחזור של פסח לעניין בדיקת חמץ רק מבלי לומר את הברכה עצמה?

3. ביטול חמץ - ‏כתבת שעליי לעשות בליל י״ד ובבוקר . ‏‏בזמנים אלו אהיה בע״ה בבית הוריי. בד״כ אני עושה יחד איתם את הבדיקת חמץ והביעור או עבורם ( כלומר ללא נוכחותם, מסיבות שונות). ‏אם כך האם זה פוטר אותי גם בהקשר של הביטול וגם בהקשר של הביעור לגבי הדירה שלי? (בעצם אני עושה את מה שצריך לעשות , רק שזה פשוט עבור הורי ולכל בני הבית כולל אותי)

4. בנוסף, האם אני צריכה להביא חמץ מהדירה שלי לביעור שאני עושה בבית הוריי?

5. ‏לגבי התנור האם ניקוי במים וסבון מספיק או לחילופין הפעלה של התנור על החום הכי גבוה למשך כחצי שעה ? או שיש צורך בשניהם? ‏מציינת שיש בתחתית התנור מגירה שניקוי פשוט לא ינקה את כל הליכלוך שיש אז האם אני צריכה לעשות ניקיון יסודי ? (שואלת כי חוששת שלא אספיק הכל. כמו כן , מעדיפה להשקיע את הזמן ולא להחמיר במקומות שלא צריך, גם מבחינת הזמן שיש לי והאנרגיות ובטח כאשר אני צריכה לעזור להוריי בניקיונות וגם לנקות את הדירה שלי),

חג כשר ושמח

רעות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

1. לא צריך לפזר 'חתיכות חמץ' כשזה בדיקה ללא ברכה. פשוט לחפש, עדיף לאור הנר, כמו שעושים בבית, פשוט בערב האחרון. לא צריך לומר שום דבר.

3. בליל י"ד ובבוקר, כשאת בבית של ההורים (אם את לא בודקת שם אלא מישהו אחר, אז מספיק שתאמרי בבוקר), לומר את מה שכתוב בסידורים ובהגדות, שבזה את מבטלת את החמץ ומפקירה אותו. וכך גם אם חלילה יש משהו שלא מצאת, את לא עוברת על איסור.

4. את לא צריכה להביא חמץ לביעור. מספיק מה שתבערו בבית ההורים.

5. תנור - רק ניקוי, שלא תראי שם חמץ. לא צריך להפעיל על חום (את לא רוצה להכשיר אותו).

לגבי המגירה - לא הבנתי בדיוק את המציאות, אבל אם יש שם אוכל ממשי שקשה לנקות לחלוטין, אפשר לנקות עם חומר ניקוי שפוגם אותו מאכילת כלב (קצת אקונומיקה או משהו כזה) ואז ממילא כבר אין שם חמץ שאת עוברת עליו.

מקווה שעניתי על הכל

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות