שאל את הרב

בדיקת חמץ

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 19/04/19 08:57 יד בניסן התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב, השם שלי הוא מתן ורציתי לשאול משהו בנושא בדיקת החמץ וגם על דברי הגעלה, ורק יש לזכור שאני לבד עם אבא שלי ואני מסורתי ואבא של מסורתי ואנחנו לא כאלה מומחים בהלכות של חגים ואני שמרתי שבת מדי פעם אבל קצת קשה לי.

והנה השאלות:

1.רציתי לדעת עם ולא עשיתי את הבדיקה נכונה האם הבית שלי לא כשר?

2.עקבתי אחרי זה https://www.tfilah.org/moadim/%D7%A1%D7%93%D7%A8-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%A8-%D7%97%D7%9E%D7%A5/ אבל השתמשתי בטלפון כי לא היה לי נר האם זה מותר?

3.ולגבי האיסור מלאכה האם לראות טלוויזיה או לשבת במחשב נקרא מלאכה?

4.האם אפשר להכשיר מיקרוגל?

5.האם הקדוש ברוך יסלח לי על זה ויבין שאני לא ממש יודע איך לעשות את זה וגם אין לי עזרה איך לעשות את זה חוץ מכמה סרטונים ביוטיוב?

אני מצטער אם השאלות נשאלו בעבר אבל אני ממש רוצה תשובה ואני ממש מפחד לפשל במצווה. אני רוצה לעשות את החג הכי טוב שיש אז עם תוכל לעזור לי אשמח מאוד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

1. הבית כשר תמיד אם ביטלו את החמץ. צריך לעשות בדיקה בנוסף אבל זה לא פוגם בבית שאם ניקו ובטלו את החמץ אין בו איסור של בל יראה ובל ימצא.

2. אין בעיה יש שמורים לכתחילה בפנס ולא בנר כיוון שהוא ממוקד יותר.

3. זאת לא מלאכה,

4. יש מתירים על ידי נקוי היטב והכנסת כוס מים למיקרו והפעלתו. (במקרו שאין תנור חימום). יש אוסרים להכשיר מקרו.

5. הכלל התלמודי הוא "לפום צערא אגרא" - לפי הצער השכר. הקב"ה רוצה את לב האדם ומחשבתו ואם הוא אנוס בגלל שלא למד או לא יודע אין הקב"ה בא בטרוניה אם בריותיו ואוהביו שהם עם ישראל קדושים.

שבת שלום וחג כשר ושמח

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות