שאל את הרב

בדיקת דם לפני תפילת שחרית.

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 18/01/19 12:04 יב בשבט התשעט

שאלה

שלום וברכה,

בדרך כלל בדיקות דם הדורשות צום של מספר שעות - נעשות בשעות הבוקר בלבד, בין השעות 7:00-08:30.

בתקופת החורף, עלות השחר יכול להגיע לשעה מאוד מאוחרת של 06:45, ונמצא אם כן שאם ברצוני להספיק להגיע לקופת החולים בזמן, אני נזקק להתפלל שמונה עשרה לפני עלות השחר, וידוע לי שזה לא נכון לכתחילה. מצד שני, עד שאחזור, אולי אפספס זמן קריאת שמע (מגן אברהם) אבל אני יכול להספיק תפילת שמונה עשרה עד סוף זמן תפילה.

בכלל, עד כמה שידוע לי, אסור לעשות דברים בבוקר לפני התפילה שהרי זה "וְאֹתִי הִשְׁלַכְתָּ אַחֲרֵי גַוֶּךָ". אז אני מתפלל ברכות השחר לפני הנץ ומתחיל "קורבנות" בנץ. מסיים קורבנות ולומד קצת עד שיגיע זמן "משיכיר", ואז אני מברך על הציצית והתפילין, וממשיך לפסוקי דזמרה וכו'.

האם עליי להתפלל לאחר בדיקת הדם או להתפלל לפני כן למרות שזה יוצא לפני עלות השחר?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

עלות השחר הוא כשעה לפני הזמן שכתבת. הזמן כתבת הוא נץ החמה. ועל כן תתחיל במניין של 6.30 ואז גם תספיק להתפלל לאחר הנץ וגם להגיע לבדיקות בזמן. כמו כן אפשר להתחיל תפילה גם בשעה 6.00 (להניח תפילין רק 5.55) וגם אז מגיעים לבדיקה כשהתפילה כדין (למרות שיתכן שיאמרו תפילת י"ח לפני הנץ מספר דקות).

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות