שאל את הרב

בגידה שהביא לפירוק התא משפחתי

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 17/11/18 20:22 ט בכסלו התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב

התגרשתי לפני כחצי שנה, בעקבות ניהול רומן של הבעל במשך כ שנתיים ויותר עם אישה שהייתה חברה טובה שלי שגם היא הייתה נשואה בזמן הרומן, ובעיקבות הרומן גם היא פירקה את התא המשפחתי. לי יש 2 ילדים קטנים שאני מקדישה את כולי לילדים כדי להעניק להם חיים טובים.(לה יש 5 ילדים)

כיום הגרוש ואישה הזאת חיים יחד. אני במצב נפשי לא טוב, ומאוד קשה לי לא מבינה איך אחרי דבר כזה של נאיפה ועוד עבירות מהתורה הם חיים בכייף ואני סובלת? איפה הצדק?

אני יודעת שעונש על נאיפה הוא כרת מוות לאדם או לאחד מילדיו אני מפחדת על ילדי שהם תמימים ולא אשמים במעשים של אבא שלהם הם גם ככה סבלו מספיק כתוצאה מהרומן. ילדיה של הגברת 3 מהם ידעו על הרומן ואף שיתפו פעולה להסתרתו.

כל יום אני מתפללת ובוכה לאלוהים אני רוצה שהוא יסבול ויענש והיא יותר שפירקה לי את המשפחה... מה לעשות?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

מצער לשמוע על מעשה לא מוסרי ולא הלכתי שנעשה, אבל השאלה שאת מעלה כעת היא "מה לעשות". נראה שהתשובה הראשונה היא לדעת שהעבר - אין, העתיד - עדיין, ההווה - כהרף עין. כדאי להעלים עין מהעבר, עם כל הקושי שבהכרה זו, ורצון הנקמה והיושר, אבל היהדות תמיד מלמדת אותנו להסתכל קדימה ולא אחורה. על כן עלייך להתמקד כעת בשני דברים א. החיזוק האישי שלך. ב. חיזוק הילדים שסבלו. החיזוק האישי צריך להביא אותך לשמחה פנימית (עם כל הקשיים), שמחה זו תיתן גם כח לילדים הקטנים שצריכים אמא בריאה ומלאת מרץ שיכולה לשמש כמשענת גם במקום אבא שחסר בבית. על כן יש תחילה לחזק אותך ויש אנשי מקצוע מתאימים לכך שהם יודעי עצות והבנות כיצד מייצבים את האדם לאחר טלטלה קשה שכזו.

לעניין שאלתך אודות דין שמים, שאלות אלו רק הקב"ה שהוא היודע ועד ודיין, משלם שכר לצדיק ורע לרשע, ומימות עולם נשאלה שאלת איוב מדוע צדיק ורע לו ורשע וטוב לו. התשובה לשאלה היא שאין אנו יודעים את החשבונות של הקב"ה, את אמנם רוצה לראות את היסורים של מי שגרם לך רע, אבל הקב"ה מסתכל על כל העולם מברייתו ועד סופו, הוא גם יודע מתי וכיצד לתת את העונש הנכון, אם בעולם הזה או בבא, אין מי שנמלט מעונש על מעשים כאלו, אבל כיצד ומתי הכל תלוי בדעת עליון. שאלה זו כדאי כמה שפחות להתעסק בה, מכיוון שהפתרון הוא בהבנת הבורא והנהגתו את העולם.

על כן תשתדלי לאסוף את השברים שלך ושל הילדים לחזק את המשפחה מתוך שמחה גדולה, ואם צריך, לפנות לאנשים שיכולים לעזור לך בנושא זה, וב"ה בימינו יש כבר הרבה שמבינים את חשיבות השמחה לאחר מקרה מצער שכזה. וביחד תזכי לגדל את ילדיך בדרך הישר והטוב להיות אנשי אמת ומוסר, אהובים על כל רואיהם.

שבוע טוב

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות