שאל את הרב

בגידה שהביא לפירוק התא משפחתי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/11/18 08:22 ז בכסלו התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב

התגרשתי לפני כחצי שנה, בעקבות ניהול רומן של הבעל במשך כ שנתיים ויותר עם אישה שהייתה חברה טובה שלי שגם היא הייתה נשואה בזמן הרומן, ובעיקבות הרומן גם היא פירקה את התא המשפחתי. לי יש 2 ילדים קטנים שאני מקדישה את כולי לילדים כדי להעניק להם חיים טובים.(לה יש 5 ילדים)

כיום הגרוש ואישה הזאת חיים יחד. אני במצב נפשי לא טוב, ומאוד קשה לי לא מבינה איך אחרי דבר כזה של נאיפה ועוד עבירות מהתורה הם חיים בכייף ואני סובלת? איפה הצדק?

אני יודעת שעונש על נאיפה הוא כרת מוות לאדם או לאחד מילדיו אני מפחדת על ילדי שהם תמימים ולא אשמים במעשים של אבא שלהם הם גם ככה סבלו מספיק כתוצאה מהרומן. ילדיה של הגברת 3 מהם ידעו על הרומן ואף שיתפו פעולה להסתרתו.

כל יום אני מתפללת ובוכה לאלוהים אני רוצה שהוא יסבול ויענש והיא יותר שפירקה לי את המשפחה... מה לעשות?

תשובה

שלום

אכן אלו ייסורים לא קלים.

נכון שלא קל לראות אותם חיים בכיף כשאת סובלת, אבל את צריכה לזכור שהם חיים באיסור ואת לא. יש הרבה פעמים בחיים שאנחנו נתקלים במציאות שנראית לנו כעוול, כשדווקא אלו שמתנהגים בצורה לא ראויה, הם אלו שנהנים מהחיים. למשל גנב שחי ברווחה מהגניבות שלו, ולידו אדם ישר שחי בדלות.

השאלה הזו עתיקה יומין עוד מימי התורה והנביאים וחז"ל - צדיק ורע לו, רשע וטוב לו.

יש הרבה מה להאריך בתשובה לשאלה הזו, אבל יש כמה דברים עיקריים שצריך לשנן שוב ושוב:

א. השכר והעונש העיקריים על קיום המצוות או עבירה עליהן אינם בעולם הזה אלא בעולם הבא. זה חלק מהותי מהניסיון של אדם מאמין בעולם הזה (אחרת זו לא הייתה כל כך חכמה להאמין).

ב. המטרה שלנו בהיותנו אנשים טובים, ישרים ועובדי ה', איננה ברווחים המיידיים שיוצאים לנו מזה, אלא בכך שאנחנו חיים חיי אמת. אני לא גונב, גם אם כרגע נראה שאני מפסיד מזה, כי זו האמת שאני רוצה לחיות על פיה.

ג. הרב קוק אומר משפט מאוד חשוב ביחס לאושר של האדם - "המחשבה שהאושר תלוי במה שהוא חוץ ליכולתו של האדם, ממה שהוא חוץ להוייתו, וחוץ לרצונו, מחשבת פיגול הוא". כלומר, למרות שזה ממש לא קל ליישם את זה, צריך לזכור שהאושר שלי לא תלוי באף אחד ובשום דבר שמחוץ לי. לא בנהג שחתך אותי בכביש, לא בשכן שהזעיף לי פנים, לא בילד שהתחצף ולא בבוס שמתייחס לא יפה. הרצון הטוב שלי הוא הדבר היחיד המשמעותי באמת, והוא זה שנותן אושר אמיתי ומשמעות לחיים. אני היחיד שיקבע איך אתייחס לכל תופעה שקוראת לי בחיים. זה מצריך הרבה עמל נפשי, אבל התוצאה משנה את כל החיים.

לכן אני חושב שאת צריכה להתאמץ להתנתק מהמחשבות על שני האנשים הלא טובים הללו. המחשבות הללו פוגעות בך ומאמללות אותך, ולא פוגעות בהם. את צריכה להשקיע בעצמך, במה שיגרום לך אושר, בשמחה שלך עם הילדים. להעמיק באמונה ובביטחון בטוב ה'. להשפיע טוב על המציאות. הילדים שלך צריכים אמא מאושרת, וגם את צריכה את זה לעצמך, כדי לא לקבור את עצמך בגיל כזה בדיכאונות ובמחשבות שליליות.

אני חושב שאת צריכה לשקול ברצינות (אם עוד לא עשית את זה) סיוע רגשי ממישהי מקצועית (מטפלת, מאמנת או משהו מעין זה), שתסייע לך להיות שקועה בטוב ובשמחה, ולשים את העבר המכאיב במקום הראוי לו.

לגבי העונש על הניאוף - ודאי שהדברים הם לא מיידיים ומופיעים תמיד בצורה הזאת (עובדה שאנחנו רואים הרבה חוטאים בעבירות חמורות שלא נענשים בצורה הזאת), וכרת זה גם בעולם הבא.

ודאי שכאשר הילדים גדלים אצלך, אם הם היו נפגעים חלילה, זה היה יותר עונש לך מאשר לאבא שלהם, ולכן חלילה לחשוב שה' הטוב יפגע באבא דרכם.

המון בהצלחה ואל תוותרי על כל המאמץ כדי להשיג את האושר לך ולילדייך. מגיע לכם.

כל טוב

כתבות נוספות