שאל את הרב

איך אדע אם אני מוכנה לשידוכים ולהקמת בית?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/07/20 20:41 טז בתמוז התשפ

שאלה

שלום רב.

יש לי הרבה תהיות ומחשבות בקשר לנושא השידוכים ואשמח שתעזרו לי.

עוד כמה שבועות אני מסיימת י"ב ועוד בתחילת י"ב עלו בי המחשבות והרצון להיות אמא צעירה, להקים בית נאמן בישראל בעזרת השם ולמצוא את האחד המיועד לי.

אבל בתחילת י"ב ניסיתי להדחיק את המחשבות הללו כדי להתבשל עם עצמי להתחזק יותר בעבודת השם ולבדוק האם אכן מתאים לי להתחתן עכשיו.

והנה אני בסוף י"ב ומחשבות על זה מטרידות אותי כל הזמן אני מאוד רוצה להכיר אבל אין לי מושג כיצד? משום שהורי פחות בעד להכיר ע"י שדכנית אבל אין לי מושג למי לפנות ,לשאול, לברר על בחורים.. לא יודעת איך וכיצד להכיר.

כשאני פונה אל אנשים הם אומרים לי אני הייתי עושה כך וכך ,אני הייתי נכנסת קודם לשירות.. וכו ותשובות מהסוג הזה.

אבל אני מרגישה בשלה ומוכנה להכיר ואני חושבת שזה חלק חשוב מאוד! אז לאחר שפרקתי קצת אשמח לדעת איזו דרך אוכל להכיר?

כיצד אדע אם אני באמת מוכנה או שאני סתם מאכילה את עצמי במחשבות לא נכונות?

ולסיום ארצה לדעת בהקשר לנושא זה איני יודעת לאיזה זרם אני משתייכת, אבל מה שאני כן יודעת זה שאני רוצה מישהו ירא שמיים וחזק בתורה ונכון ורציני ללמידה. האם זה מספיק?

בתודה מראש!

תשובה

שלום לך יקרה.

כתבת שאלה אחת, עם כמה שאלות פנימיות. אנסה לעשות מעט סדר בדברים :

ראשית, מרגש לראות את הרצון והנכונות שלך להקמת בית בישראל! בברכתו של בלעם שקראנו ממש לאחרונה הוא מברך 'מה טובו אוהליך יעקב' – כמה טובים הבתים שלך עם ישראל! כמה הגודל שבהם, הערכים עליהם הם נסובים – מגדלים הם עם שלם. אז מרגש שאת בריאה ומחוברת לעצמך ולרצון הטהור והכ"כ משמעותי וחשוב הזה. לא סתם חכמנו אמרו '18 לחופה' - יש בגיל הזה מעין מעבר שלב, אפילו בימנו שלנו.

יחד עם זאת לקראת סוף השאלה כתבת שהיית רוצה לשמוע טיפ או עצה איך לדעת שאת באמת במקום מוכן – ואכן, בימנו שלנו דווקא בניגוד לתקופה הקדומה תהליך ההתבגרות הנפשי-רגשית לוקח יותר זמן מבעבר. ועדיין, אצלנו הנשים יש חיבור מאד גדול לבית. זה רצון נוכח מאד בנפש הנשית. ולכן אגב אצל הרבה בנות התשוקה להקמת בית מופיעה בשלבים מאד מוקדמים (אפילו בגן, כשהן משחקות באמא עם בובה..) התפקיד שלך זה לנסות לדייק עם הלב מה פשר הרצון והתשוקה הזו, והאם הגיע זמנה ועליי להביא אותה לידי ביטוי בעולם הזה? או שהביטוי הכי נכון לה כעת היא הגדילה העצמית שלי?

איך עושים את זה ?

בירור פנימי. למה את רוצה להתחתן עכשיו? האם את מרגישה שאת מספיק בשלה ובוגרת פנימה? בהרבה כנות לשאול – האם הרצון הזה יושב בעיקר על זה שהיית שמחה שיהיה איש שיקשיב לך, יהיה שם ויחבק, או שאת מבינה מה זה אומר להיות 'בעלת בית'?

ממליצה לך לשתף בנקודה זו דמות גדולה (ונשואה) שמשמעותית עבורך. יכול להיות שיהיו לה נקודות מעניינות לומר לך.. חשוב לי שתזכרי שבית בישראל זה עניין משמעותי מאד, גדול מאד, עמוק ופנימי. וחשוב להגיע אליו עם בשלות ומוכנות אמתיים. סומכת על האינטואיציה שלך ועל האנשים שסובבים אותך שיכוונו אותך נכון ומדויק.

את הבית שלך את בונה מעכשיו!

בעולם של תוצאות ושל 'תכלס' שכחנו שהדברים הכי פנימיים מתחילים להיבנות הרבה לפני שהם הופכים להיות נגלים לעיניי כל. את הבית שלך יקרה, התחלת לבנות כבר מזמן. וככל שאת גדלה, הוא הולך וגובה. גם עכשיו, כשהרצון גדול לו – חשוב שתזכרי את זה. שתבני לך את הבית שלך, קודם כל בלב. שתדייק את המידות שלך, את העולם הרגשי שלך, את הנפש. שתיבני בך מבט כללי, מחובר לעם ישראל וכו'. בניית בית איננה חתונה ושמלה לבנה, היא נעשית יום יום, שעה שעה. בתוכך.

שתי שאלות נוספות ששאלת, זה איך תדעי מה הזרם אליו את משתייכת ומה ההגדרה התורנית שלך? וגם איך ובאיזו דרך תוכלי להגיע להצעות רלוונטיות ומתאימות?

לגבי שתיהן, אני מבינה מהדברים שלך שההורים פחות מאמינים בדרך של שדכנים, מהניסיון שלי יש משהו בשאלות ובבירורים של שדכנים שעוזר מעט לדייק ולהגדיר במילים את מה שאני רוצה ומבקשת.

יכול להיות שיעזור לך לכוונן את הלב ע"י מאמנת חתונה, או שאדם חיצוני שמעט מבין בתחומים האלה – ידע לשאול את השאלות הנכונות ובכך לעזור לך להגדיר את מה שאת רוצה. לגביי איך את מגיעה להצעות – חוץ משדכנים מה שהרבה פעמים מייצר הצעות זה פשוט לומר לאנשים שסובבים אותך שאת בקטע ושתשמחי לשמוע. אפשר שאבא ואמא יכנסו למשבצת הזו ויאמרו לחברים ומשפחה, ואת לחברות שלך.. וכמובן כמובן להתפלל על זה, ובע"ה מה ששלך יגיע אליך בשמחה, נחת, דיוק ובהירות הלב.

בהצלחה גדולה בתהליך הגדילה והבירור!

כיף ששאלת :)

טליה

(12)

כתבות נוספות