שאל את הרב

אני חילוני שבזמן האחרון יותר מתקרב לדת

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 02/12/19 17:56 ד בכסלו התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב

אני חילוני שבזמן האחרון יותר מתקרב לדת אני לומד בבית ספר חילוני והחברה שסביבי אינה שומרת מצוות אני מנסה לשמור על על המצוות כמה שאני יכול אבל אני לא מצליח לשמור על זרע לבטלה כמו שצריך בחברה שסביבי כי אם אני לא שופך זרע לבטלה אז יצא בלילה האם יש דרך להתמודד עם זה?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום רב,

התקרבות לדת כוללת שינויים בחיים. לכן צריך לעשות הכל לאט לאט. אם מותחים את החבל יותר מדי הוא נקרע, כך גם אם אדם מותח עצמו יותר מדי הוא 'נקרע'. בכל נושא שאתה מנסה להשתנות, תצפה מעצמך להשתנות לאט לאט. כך בעניין תפילה, בעניין כשרות ושבת. בכל פעם תקח על עצמך משהו קטן שאתה יכול לעמוד בו ורק אחרי תקופה ארוכה שאתה מצליח לעמוד בדבר ואתה מרגיש שהעניין כבר התבסס אצלך, תקח על עצמך דבר נוסף.

בעניין זרע לבטלה יש הבדל בין מי שפועל להוציא זרע, לבין מי שיוצא לו זרע בשינה, בלי שהוא עושה כלום. החובה לשמירת הברית היא רק שלא להוציא בפועל זרע, אין אחריות על כך שיוצא זרע בשינה בלילה.

מכל מקום כפי שציינתי תחילה, גם בעניין זרע לבטלה, תתקדם בהדרגה: תשתדל יותר להמנע ממחשבות וממעשים שמביאים להוצאת זרע עד כמה שאתה יכול. ככל שתרגיש שאתה מסוגל לשמור - תנסה לשמור יותר. כפי שציינתי, קשה מאוד להשתנות. צריך הרבה מאוד סבלנות. גם אם השינוי לוקח חודשים ואפילו שנים, עדיף להתקרב לדת אפילו לאט ובסוף להצליח, מאשר לנסות להתקרב לדת מהר מהר ובסוף להשבר.

בהצלחה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות