שאל את הרב

איך להתייחס למצב בכחול לבן?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 26/03/20 09:49 א בניסן התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני מנסה ללמד זכות על כל מה שקורה במפלגת כחול לבן וקשה לי מאוד, דווקא בגלל כל מה שעם ישראל עובר ואין שום אחריות לאומית שם לצערי.

האם הרב יוכל לגאול את נפשי ולעזור לי למצוא זכות עליהם כדי לאהוב אותם וח"ו לא להגיע לטרוניה והקפדה עליהם?

אני פתחתי באורות התחיה פסקא ט' שהרב מדבר על זה שיש אנשים שהם לא מאמינים ברוח ה' אלא מחוברים לעם ישראל בכל תוקף הרב אומר שם שזה נחשב להם שהם עומדים ברוח ישראל בעל כורכם אף על פי שהם לא מאמינים בזה.

אבל פה לצערי זה לא הנושא כי הם רוצים להקים ממשלה עם הרשימה המשותפת שהם שונאי ישראל היותר גדולים שלנו... אני נבוך וצריך עזרה, איך מלמדים זכות בתקופה כזאת?

תשובה

שלום

הם וגם המפלגה הגדולה הנגדית להם, הנם יהודים שרובם מאמינים בהשם, אלא שרובם לא זכו להבין שיש לקיים מצוות מתוך אמונה זו.

מתוך הניתוק בין האמונה למחוייבות המעשית, נובע ערעור טבעי ביציבות האמונה עצמה, ובבהירותה, המחלחל לפעמים גם להחלשת הצד הלאומי הטבעי.

בדומה לעץ שמחלה בפארותיו מביאה לחולשה בשורשיו.

התיקון הוא בחיזוק האמונה בהשם ובתורה (שעניינה הוא שהשכינה תתגלה בכלל ישראל בארצם ובממלכתם), ובמחוייבות למצוות המעשיות.

יש להשיבם על ידי נסיון ללמדם, אך בעיקר על ידי שנמשיך בתוכנו להרבות אורה אצלך אישית, ואחר כך בכל בית ובכל קהילה, ולאחר מכן לדבר עם מי שכן רוצה לשמוע ולהתקרב חזרה לטבעיות הישראלית שהיא התורה בארץ ישראל.

בנתיים, תתרכז בזכות על הטועים התועים, במעשיהם הטובים, שהם רוצים בטובת האומה גם כעת, והם אנשים מוסריים, ומסרו נפשם בשירות הצבאי למען כלל ישראל.

נסה ללמוד מה אפשר לקבל ולהשתלם מהם (כגון מוסר אנושי ואהבה בין אדם לחבירו), לצד הדחיה העמוקה הבריאה שיש לך מדבריהם ומעשיהם שאינם על פי התורה.

לא רק שם יש חסרון, גם בי יש.

יהי רצון שנזכה לשוב אל השם ולהשלים את חסרונותינו.

כל טוב

כתבות נוספות