שאל את הרב

איך להיפרד אחרי כמה חודשים של קשר? האם זה ישבור אותנו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/03/19 22:02 י באדר ב'

שאלה

שלום.

אני בקשר רציני עם בחורה כבר כמה חודשים, ואני מתחיל להרגיש שזה לא זה. אבל ממש קשה לי להיפרד ממנה. אני יודע שזה יקרע את ליבה, ויכאיב לשנינו מאד. אני עדיין מאד אוהב אותה, וקשה לי להעביר אותה דרך זה. ונראלי שיש לי בגלל זה הרבה ספיקות האם בכלל להיפרד. אני מנסה להתגבר על הפחד הזה אבל לא מצליח.

תודה.

תשובה

שלום לך.

נתחיל מעצם ההחלטה האם להיפרד או לא. אתה כותב שאתה "מתחיל להרגיש שזה לא זה". האם בקשר שלכם, שנמשך כמה חודשים, יוצא לכם לדבר על הקשר עצמו? על המחשבות והנטיות שלכם בתוכו? שיחות כאלה הן טבעיות בקשר מבוסס, ואולי הן יכולות לעזור בשתי משימות: גם בהחלטה שלך - ושלה - האם ואיך להמשיך, וגם במשימת ה"איך": במידה שאתה מחליט להיפרד, איך לעשות את זה. אבל חשוב שלא לתת לקושי בתחום ה"איך" להיפרד, להתערב בהחלטה "האם" להיפרד. הרי לא נשמע רצוי במיוחד ש"תעמיד פנים" שאתה אוהב מישהי רק כי לא הצלחת להיפרד ממנה, נכון? זה לא הוגן כלפי אף אחד מהצדדים. ובאמת יש כאן שני צדדים: אתה והיא. אתה לא "מעביר אותה". היא איננה חסרת אונים. כמוך היא בחורה בוגרת, עצמאית, עם משפחה וחברות ואנשים להתייעץ איתם.

לפני שנדבר על ה"איך" (במידה שתחליט להיפרד), שים לב שאתה כביכול כבר לגמרי ברור לך כיצד היא תרגיש ותגיב. בפועל, לעתים גם לנו עצמנו קשה לצפות את התגובות שלנו לאירועים עתידיים. ולכן מחשבות מלאות ביטחון על הסבל שהיא תעבור אינן מסייעות לך, וגם בכלל לא בטוח שיתממשו.

פרידה היא תהליך קשה ולא נעים לפעמים, אבל מה שחשוב לזכור זה שמדובר בתהליך. זו לא "מכה" ולא "אירוע" מבודד, בטח לאחר קשר של כמה חודשים. ההיכרות שלך איתה בחודשים הללו, והאכפתיות והרגישות שלך כלפיה, הם שיכולים לספק לך רמזים ומידע איך ליצור תהליך פרידה רגיש ככל האפשר. כיוון שנראה שכרגע גם אתה לא בטוח סופית האם להיפרד או לא, אולי יהיה נכון פשוט לשתף אותה בלבטים שלך, לשמוע מה דעתה, ולדבר על זה. אולי גם היא מתלבטת? במקביל מאוד כדאי לך למצוא מישהו בסביבה שלך שאתה סומך עליו ומכיר אותך קצת (בן משפחה, חבר טוב, וכו'), ולהתייעץ איתו. נקודת מבט חיצונית יכולה לעזור מאוד במצבים כאלה.

בסופו של דבר, כולנו חווים אכזבות ופרידות. זה חלק טבעי ממערכות יחסים בין אנשים. לכל אחד נתונה הבחירה כיצד לנסות ולצמוח מהחוויה, ולא להניח לה לגרור אותו למקום של קושי שנמשך ונמשך. ולכן אם אמנם תחליטו להיפרד, חשוב שתסמוך גם על עצמך וגם על הבחורה שאתה נפרד ממנה, שתצליחו כל אחד בנפרד למצוא את המשאבים שיעזרו לכם להתגבר, להתחזק, ולצאת לדרך חדשה.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות