שאל את הרב

איך לבחור מקום לשנה הבאה?

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/12/19 12:51 כד בכסלו התשפ

שאלה

שלום רב,

*אבקש לא לפרסם את השאלה באתר.

קוראים לי דניאל, בן 18 תלמיד י"ב. אני בא מבית חילוני, לומד בבית ספר חילוני. מהבר מצווה התחלתי להתחזק בהדרגה. לפני שנתיים התחלתי ללכת לשיעורי תורה. לפני כחצי שנה הלכתי לישיבה חרדית לבעלי תשובה פעם - פעמיים בשבוע, הלכתי איתם מדי פעם לפעילויות (בריכה, מסיבות וכו'), מאוד נהניתי מלימוד התורה אך הפריע לי שם מלא דברים כמו למשל שהם נגד גיוס לצה"ל שזה משהו שלי אישית מאוד חשוב. היה קשה לי להתחבר לבחורים שם למרות שהם נחמדים והכל. היו עוד דברים שהפריעו לי אבל מעדיף לא לפרט כאן.

הרב שלי הציע לי לנסות ישיבה אחרת, הלכתי עשיתי שבת, הלכתי לשם עוד 3-5 פעמים, מאוד נהניתי אבל גם שם הפריעו לי מלא דברים. למשל שכולם שם לובשים שחור לבן, אני עדיין לא בשל לזה. גם הפיקוח שם - שמים מצלמות, גם שם לא מעודדים גיוס וכו' ועוד מלא דברים. גם שם לא התחברתי לאנשים, לא מסתדר שם, הלכתי לאיבוד, לא הצלחתי למצוא חברותות או שיעורים וכו'.

במקביל הלכתי למכינה קדם צבאית דתית ומאוד התחברתי. ברוך השם גם התקבלתי למכינה מעולה שבאמת נהניתי שם, כן התחברתי לאנשים. שם דאגו לי לחברותות, הכניסו אותי לכל השיעורים, אין מצלמות, כולל מעודדים גמחס, כולם בראש שלי, היה לי הרבה יותר קל להתחבר לאנשים, האווירה שם הייתה יותר טובה, אנשים שם היו כמוני, בראש שלי, הרגשתי חיבור מטורף וחזרתי באורות שהשפיעו עליי שבועיים! הגעתי למסקנה שזה מי שאני! סיפרתי את זה לרב, הוא אמר לי שאם זה באמת מה שאני רוצה ואם באמת אהבתי את המקום אז ללכת על זה. בסופו של דבר הוא אמר לי שאם הרב שבדיוק למד איתי בשיעור יאשר אז זה בסדר מבחינתו והרב מיד אישר. אבל אז רב אחר הציע לי ללכת לבדוק עוד מקום חרדי אבל למען האמת לא כל כך בא לי, אני לא מתחבר לישיבות החרדיות.

מה לעשות? ממש לא בא לי ללכת למקום חרדי. זה לא אני.

ועוד שאלה - אני לא יודע לאן ללכת - מכינה או הסדר? אני מצד אחד רוצה שירות מלא אבל מצד שני לא רוצה ליפול בצבא. חשבתי גם על נצח יהודה אבל זה גם שירות מקוצר.

כרגע מה שיש לי בראש זה אחרי שאני מסיים את י"ב ללכת לישיבה גבוהה (דתית ציונית) עד תחילת המכינה, ללכת למכינה שנה שנתיים ואז לראות מה מצבי - אם אני מספיק בשל - להתגייס רגיל או למסלולים בסגנון נצח יהודה, ואם לא אז לעבור להסדר. מה דעתך על הרעיון הזה?

אשמח לעזרה והכוונה, אין לי מושג איך לבחור ואין לי הרבה זמן, גם קשה לבדוק הכל בגלל בגרויות.

תודה רבה רבה!

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אתה בחור רגיש ונבון, יודע להקשיב לאחרים וגם לעצמך, יודע לחוש את הסביבה ולזהות מה נכון לך. אתה שואל לעניין ומשיב כהלכה, התשובה שלך היא תשובה מדויקת מאוד לשאלות שלך (ציטוט):

אחרי שאני מסיים את י"ב ללכת לישיבה גבוהה (דתית ציונית) עד תחילת המכינה, ללכת למכינה שנה שנתיים ואז לראות מה מצבי - אם אני מספיק בשל - להתגייס רגיל או למסלולים בסגנון נצח יהודה, ואם לא אז לעבור להסדר.

עלה והצלח בעזרת ד'!

כתבות נוספות