שאל את הרב

איך יודעים את הדרך להתקרב לקדוש ברוך הוא?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/01/19 23:45 יא בשבט התשעט

שאלה

כמה שאלות:

#איך נדע כמה אנחנו מצווים לעשות מעבר להלכה? זאת אומרת לדוגמה ליקרא תהלים אני יכולה לעשות 10 פרקים ביום ואני יכולה גם 50 או 70. בדרך כלל אומרים שכמה שאתה מרגיש מסוגל. מה שהלב שלך אומר. אבל מה אם אני לא מרגישה את הלב שלי? הלב שלי תמיד אומר לי ללכת לישון כי זה הכי כייף והכי נעים אבל אני רוצה כן להתקרב לקדוש ברוך הוא אז איך נדע באמת איפה הגבול? וזה נוגע לעוד הרבה דברים כמו כמה שיעורים לשמוע וכמה לעזור לאמא בשתיפת כלים..

#מה זה אומר להתקדם רוחנית?

# איך אני יכולה להרגיש את הקירבה לקדוש ברוך הוא?

תודה רבה וערב מצויין:)

תשובה

לשואלת היקרה שלום רב

איזה כיף לקרוא על הרצון שלך להתקרב לקדוש ברוך הוא.

השאלה שלך נכונה בהחלט. אנחנו רוצים להתקרב אבל צריך הדרכה, צריך דרך, צריך משהו שיעשה לנו סדר בכל הדברים.

יש לי שלש הצעות, שכמובן כדאי לעשות את כולן :)

קודם כל, את יכולה לדבר עם ההורים שלך, או עם המחנכת שלך בקשר לשאלות האלו. הן מכירים אותך יותר מקרוב ומן הסתם יוכלו לתת לך עצות מתאימות וטובות.

דבר שני - ללמוד את הספר 'מסילת ישרים'. הספר הזה הוא לא ארוך והוא עוזר מאד מאד במציאת הדרך ובהבנה של במה להשקיע לפני מה.

דבר שלישי - תשבי עם עצמך ותעשי רשימה של 50 דברים שאת חושבת שאת יכולה וצריכה להתקדם בהם. זה יכול להיות דבר קטנטן כמו לחייך יותר לאח שלך וזה יכול להיות דבר מאד גדול כמו לשבת ולגמור את ספר תהלים כל יום.. לאחר מכן, תבחרי 5 דברים ברשימה שאת חושבת שתוכלי להתקדם בהם בחודש הקרוב ואז תשקיעי בדברים האלו (ורק בהם). לאחר חודש - תבחני את עצמך - במה התקדמת, במה עדיין לא - ואז אולי תבחרי בעוד שנים שלשה דברים נוספים. כשהולכים בהתמדה בדרך הזו מתקדמים מאד מאד מבחינה רוחנית, ובסופו של דבר גם מרגישים קירבה גדולה למקור הטוב - לבורא עולם

ברכה והצלחה

טוביה

tsbias1@Gmail.com

כתבות נוספות