שאל את הרב

אבי ובת זוגתו אני שוקל להתאבד

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 28/07/19 06:42 כה בתמוז התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני יודע ובטוח שמקומי הוא לא לקבוע עתיד של אנשים אבל זהו מקרה יוצא דופן..

הוריי נמצאים בהליך גירושין במשך כחצי שנה ואבא שלי התחיל ״לצאת״ עם מישהי אחרת כשהם עוד נשואים אבל זה עוד לא הכל, העניין הוא שמי שיוצאת איתו גורמת לו לעשות דברים רעים ומנצלת אותו.

כשבוע לפני שהבנתי הכל חלמתי על סבא שלי, סבא שלי אהב מאוד מאוד את אבא שלי ואבא שלי אהב אותו אפילו יותר. (אני חולם הרבה על סבא שלי, והוא ממש ״מדבר״ איתי) בחלום ראיתי אותו עצוב ובוכה וניגשתי לשאול אותו מה קרה. האישה אמנם לא הייתה בסיטואציה בחלום אבל כאילו ידעתי שמדובר עליה. אותה אישה היא אחות של אישתו של אח של אבא שלי והכרתי אותה אבל לא בתדירות גבוהה (באירועים, באזכרות וכו׳) כששאלתי אותו מה קרה הוא אמר לי שהיא נחש ושהיא מחפשת רק להרוס אותו ואת הכסף. לא ידעתי למי הוא מתכוון כשהוא אומר ״אותו״ אבל שבוע לאחר מכן היא הגיעה לבית שלנו כביכול בתור מנקה. משם הם ביחד וכולם יודעים את זה אבל הם בכל זאת מסתירים את זה ממני. היא קונה לאחי הקטן מתנות יקרות כדי לקנות אותו בגלל שהוא בסך הכל בן 10 ולא מבין הרבה. היא רוצה להגיע לאבא דרכו וככה לזכות באבא שלי. הם כבר טסו פעמיים ונסעו לנופשים ביחד עשרות פעמים רק בחצי השנה הזאת.

בגלל החלום ובגלל שאני מרגיש סוג של שליחות בגלל סבי אבל לא מוכן לתת לה להרוס אותו ולקחת לו את כל הרכוש (אבי הוא אדם עמיד שאוהב לתת לנשים שהוא אוהב) כבר שבוע שאני חולם כל לילה סיוטים עליהם וזה לא נותן לי לנוח. אני בוכה כל הזמן כשאני רואה שהם ביחד וזה מוציא אותי מדעתי שאבי לא רואה את זה.. חשוב לי לעשות הכל כדי להפריד ביניהם אף על פי שזה לא מקומי בגלל שהיא נחש ורעה, היא גרמה להמון סכסוכים ביני ובין אבא שלי מאז עד שחשבתי לשים קץ לחיי ולכן זו מעין הגנה עצמית.

אני חייב את עזרתכם בבקשה

תשובה

שואל נכבד.

הענין הזה כל כך כואב ובייחוד המשפט האחרון שכתבת שאתה שוקל חלילה לאבד את חייך חס ושלום.

ובכן , בהחלט אתה צודק בשני הענינים גם בכך שאביך חי עם אשה אחרת לפני שהתגרש ואשה זו אינה נשואה לו ובוודאי לא כדת משה וישראל.

ואסור בכלל ליהודי לחיות עם אשה בלי חופה וקדושין וכתובה..

גם הענין של הוצאת הכספים אינה הולמת את האיש ואת התנהגותו.

אני מבין שהענין כואב לך יום וליל, לכן גם בחלומותיך הענין מטריד אותך.

הנני מציע לך כמה דברים.

ראשית תעשה לי טובה אל תתאבד חלילה בטח לא בגלל שטויות של אבא שלך.

התנהגותו המחפירה אינה עילה לכך שאתה תעניש את עצמך על מעשיו.

שנית דבר עם אבא שלך גלויות ותאמר לו שההתנהגות הזאת מביישת אותך ואותו ואת המשפחה.

גם תספר לו על חלומותיך ועל דבריך אולי משהו אצלו ישתנה..

וגם תתפלל עליו שיחזור בתשובה שלימה.

ואם לא תצליח לשנות את דרכיו והוא ימשיך בדרכו הנלוזה תבקש ממנו שלא יביא אותה לפניכם.

ובכל מקרה כיוון שאביך מבזבז כספו על נשים כדבריך אתה תזכה אותו גם שיוציא כסף על מצוות.

תבקש ממנו שיקנה לך שס ואחר כך תבקש משניות ושולחן ערוך בכל חודש תבקש כסף לדברים אחרים וספרי קודש לך ולאחיך כדי שתזכה אותו ואל ילך כספו להבל וריק.

ויהי רצון שתפילותיך תתקבלנה ברצון בכל מקרה נא לא להזיק לעצמך אלא שמור את נפשך מאוד.

כתבות נוספות