מעצבת סיפורים להמציא את עצמי כל פעם מחדש: היוצרת של מותג "אתכסיא" בראיון

המעצבת של מותג המטפחות הידוע, דורי שושן חבושה, מספרת בראיון על הקשיים ביצירה, הבגד שלעולם לא תלבש ועל הטעות הראשונה שעשתה בתחום. וגם, מה היא אוהבת בעצמה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 14:39 כב בחשון התשפב

להמציא את עצמי כל פעם מחדש: היוצרת של מותג "אתכסיא" בראיון
דורי שושן חבושה, צילום: אסתר בן אלבז

דורי שושן חבושה, נשואה לייטב, אמא לנהרי ויהל, גרה בגני עם ליד הוד השרון. בשנת 2010 הקימה את אתכסיא, עסק לעיצובים ומטפחות. 

פריט חובה שיש לך בארון?
שאלה קשה. הארון שלי מורכב מהרבה פיסים מיוחדים ובייסיק בסטייל, אני בעיקר אוהבת לערבב ביניהם. בשיא האובייקטיביות, למרות שאני מוכרת את המוצר בעצמי, הטייצים שלי הם מוצר החובה אצלי בארון. הם נוחים בטירוף, נעימים, ומפוצצים בסטייל. לפני שהפכתי לאמא הייתי הולכת הרבה יותר עם ג׳ינסים ומכנסיים עם חגורות ואבזמים, אבל משהו באמהות מבקש ממני להיות יותר קלילה עם בגדים נוחים ונעימים, שאפשר לשבת איתם על הרצפה ובכל מקום. זאת הדרך שלי לשמור על סטייל מושלם ונוחות מקסימלית. 

הבגד שלעולם לא תלבשי?
שמלות עפרון צמודות או חצאית סקיני, לעולם לא. אני בחורה של אוברסייז ולוק משוחרר. 

צילום: עירד נצר

הטעות הראשונה שעשית בתחום?
הייתה לי שנה אחת מאוד עמוסה בתור סטודנטית לריקוד באקדמיה למוזיקה ומחול, הייתי עסוקה בכוראוגרפיית סיום ועבודה סמינריונית וזאת הפעם היחידה בתולדות אתכסיא שדילגתי על קולקציה.
התקופה ההיא גרמה לי להבין כמה חשוב לשמור על הריתמוס של ההתחדשות. 
יש עוד מה להשתפר, אבל גם בתקופות הכי קשות ארבע קולקציות של אתכסיא יוצאות בכל שנה, השבח לאל.  

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?
הקלילות והאותנטיות. במראה אני אוהבת את חוסר הסימטריות של כל הלוק שלי עם השיער והפנים,  לא יכולה לדמיין את עצמי בנאדם סימטרי.

צילום: שי קדם

איך נראה יום העבודה שלך?
הכל מהכל ותלוי בתקופות. יש זמנים שכל האנרגיה שלי מכוונת על עיצוב וייצור ואז אני מבלה הרבה שעות בסטודיו, חוקרת את הבדים והקולקציות הבאות. בחלק מהזמן אני עובדת על שיווק, צילומים והפקה או פיתוח ואדמיניסטרציה. 

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?
לפעמים העיצוב נראה כל כך קל, מה הבעיה לחבר שני בדים בלי גזרה מסובכת. אבל יש כל כך הרבה טעויות שאפשר לעשות, בבחירת בדים לא מותאמים או לא מאוזנים. כשאני מעצבת אני מזכירה לעצמי שלא מדובר בטלאים. הרבה בדים נראים יפה יחד, אבל בחיבור ביניהם על הראש משהו לא יעבוד. בעולם המטפחות, אני נדרשת להמציא את עצמי כל פעם מחדש כדי לשמור על מקוריות. 

איך בחרת את שם המותג?
זה היה לפני 12 שנים. למדתי בתוכנית שנקראה פנימה של מדרשת שובה וזאת הייתה השפה. עלמא דאתגליא ועלמה דאתכסיא היו חלק מהשיח היומיומי. העולמות הנגלים, והעולמות הנכסים- מכוסים. אהבתי את המשמעות ביחס לכיסויי ראש. זה מכסה אבל לגמרי מגלה. 
יום אחד הייתה לי הארה שכך אקרא למותג שלי. התלבטתי בעיקר בגלל שחשבתי שזה שם לא קליט במיוחד, אבל מבחינתי הוא מבטא את מה שרציתי מאז ועד היום.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן