מכירת חמץ תשפ"א: זינוק בביקוש בשעות האחרונות

עשרות אלפים כבר מכרו את החמץ שלהם דרך 'כיפה', האתר הראשון בעולם שמכר את החמץ דרך האינטרנט. בשעות האחרונות נרשם זינוק חד בהרשמה למכירת החמץ בכיפה. עוד לא מכרתם? היכנסו ללינק

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/21 16:28 ח בניסן התשפא

מכירת חמץ תשפ"א: זינוק בביקוש בשעות האחרונות
מכירת חמץ, צילום: ללא

מכירת החמץ דרך אתר כיפה שוברת שיאים. בשל הקורונה, כל מכירת החמץ השנה מתבצעת באמצעות האינטרנט, והדרך הטובה והמהירה ביותר לעשות זאת היא דרך אתר כיפה. בשעות האחרונות נרשם זינוק של למעלה מ50% בהרשמה למכירת החמץ דרך אתר כיפה, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים קודמות. אנו קוראים לציבור שעוד לא מכר את החמץ להזדרז ולעשות זאת דרך האתר.

שימו לב: לפי פסיקת הרבנים שליט"א לא צריך לחכות לבדיקת החמץ כדי למלא את טופס מכירת החמץ.

אתר כיפה שהיה הראשון למכור חמץ באמצעות האינטרנט מזמינים אתכם למכור את החמץ שברשותכם. את המכירה בפועל יבצע הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה ורב המועצה האזורית שומרון, אשר מתמנה על ידי הגולשים להיות שליחם לביצוע המכירה.

מוכרים חמץ כבר 20 שנה. עיתון

מוכרים חמץ כבר 20 שנה. עיתון 'הצופה' משנת 2000צילום: צילום מסך מעיתון 'הצופה'

איך מוכרים את החמץ דרך אתר כיפה? בטופס מכירת החמץ שלנו תמצאו את כל הפרטים, בהליך מהיר, פשוט וקל. 

עוד קצת על החמץ ומכירתו

מהו חמץ? כל אחד מחמשת מיני דגן (חיטה, כוסמין, שעורה, שיבולת שועל,שיפון) שבא במגע עם מים, לאחר שנתלש מן הקרקע ושהה מעל שמונה עשרה דקות ללא לישה. גם המאכלים והמשקאות הנעשים ממינים אלה (בירה, שמרים, ויסקי, עוגיות, ופלים וכו') הם חמץ.

החמץ נאסר בכמה צורות: איסור אכילה, איסור ראיה, איסור שהמצאות ברשותו של האדם ואיסור הנאה. כדי שלא ישהה אדם חמץ בפסח ברשותו - עליו למוכרו לגוי. אם עבר הפסח, והחמץ נותר ברשותו - נאסר החמץ באכילה ובהנאה אפילו לאחר הפסח. חמץ זה מוגדר כ"חמץ שעבר עליו הפסח".

על מנת שלא להיכשל באיסורי חמץ, יש למכור או לבער את החמץ עוד לפני ליל הסדר.

הרב לבנון במכירת חמץ

הרב לבנון במכירת חמץ של גולשי כיפה, בשנה שעברהצילום: יחצ

מכירת חמץ

כיוון שהחמץ בפסח אסור באכילה ואסור להשאירו ברשות ישראל בפסח, הנהיגו חכמים, שיש למכור אותו לנוכרי ואז אף אם יראה חמץ בפסח קבעו חכמינו: "שלך אי אתה רואה אבל אתה רואה של נוכרי ושל הפקר" (פסחים ה,י). לכן אדם, שברשותו מלאי חמץ, שביעורו גורם הפסד מרובה, או אם ברשותו תערובת חמץ, הוא יכול למכור את החמץ לנוכרי. בארץ, הרבנות המקומית מוכרת את החמץ לנוכרי לכל ימי הפסח. תוקפה של המכירה הזאת כמו כל תוקף משפטי: הנוכרי משלם עבור החמץ שהועבר אליו, ואף מתחיב לשוב ולמוכרו בתום ימי הפסח לבעליו הקודמים.

את המכירה עושה כל יהודי שיש ברשותו שיירי תערובת חמץ. הוא חותם על כתב הרשאה הנמצא בידי הרב המקומי ומציין את הכתובת ואת המקום, שבו החמץ נמצא. ובזאת הוא מסמיך את הרב להוציא את החמץ מרשותו ולמוכרו לנוכרי. כיון שאיסור החמץ חמור ביותר, הכל מדקדקין למכור את החמץ, אפילו אם אין ברשותם חמץ ממש, שמא, חלילה, אבד ברשותם חמץ, שאין יודעים עליו, או מצוי בין התרופות והמשקאות שבבית.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן