מהומה במליאה | בנט ליעלון וגנץ: "פחדנים, אל תברחו"

שר הביטחון עלה להשיב בדיון על המצב הביטחוני, שכונס לדרישת האופוזיציה, וכשעלה לדוכן הורה גנץ לחברי מפלגתו לצאת מהמליאה. בנט קרא לגנץ ויעלון: "אל תברחו, אתן לכם נתונים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/02/20 11:42 טו בשבט התשפ

מהומה במליאה | בנט ליעלון וגנץ: "פחדנים, אל תברחו"
נפתלי בנט במליאה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מהומה במליאה. בדיון פגרה מיוחד, שהתכנס לבקשת סיעות האופוזיציה לדון במצב הביטחוני, עלה שר הביטחון בנט להשיב לטענות האופוזיציה. כשעלה לדוכן הורה יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שנשא דברים לפניו, לחברי מפלגתו לצאת מהאולם. בנט קרא לח"כ משה יעלון ולגנץ: "אל תצאו, אני מביא לכם נתונים".

בנט קרא אחריהם: "פחדנים. אתם אלה שלא הצלחתם לעצור אלפי רקטות". בנט הוסיף: "בשמונה שנים בכנסת לא ראיתי דבר כזה, יו"ר מפלגה תוקף את שר הביטחון ובורח".

"תגלו מינימום אומץ", אמר בנט. "עומדים פה שני אנשים ובורחים מהמליאה, האנשים שהיו אדריכלי הכישלון מול מנהרות הטרור מעזה לישראל והפעם בורחים. כמה קל".

"50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות אז אתם תטפלו בבלונים? לא ייאמן. האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעזים להטיף לי איך לטפל בבלונים? כשאני נלחמתי נגדכם, בוגי וגנץ שהיססו וגמגמו והיו נבוכים ולא ידעו מה לעשות, אז הם ברחו ואני טיפלתי. אתם תמשיכו להסס ולצעוק. אני רוצה לתת נתונים. מה היה וגם נטפל. עשרה שבועות בתפקיד אחרי 20 שנה של כישלונות שלכם ושל אחרים נטפל גם בזה. קצת ענווה".

חברי כחול לבן יוצאים מהמליאה בזמן נאום בנט

חברי כחול לבן יוצאים מהמליאה בזמן נאום בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מימינה נמסר בתגובה: "בושה וחרפה. כמו שברחו מטיפול במנהרות חמאס בצוק איתן, ברחו עכשיו בוגי וגנץ מהמליאה. כרגיל אנשי כחול לבן מתנהגים בצביעות. מזמנים דיון מיוחד בכנסת ונוטשים את המליאה כאשר שר הביטחון עולה לדבר. לכחול לבן אין מה להציע מלבד בריחה ונסיגה. אסור לתת למי שתומכים בהקמת מדינת טרור בלב ליבה של מדינת ישראל להנהיג את המדינה".

בנאומו לפני שיצא אמר גנץ כי "בזמן שאנחנו יושבים פה, ילדים נכנסים לחרדה בדרום". לדבריו, "הכיסא הריק של רה"מ והנאשם נתניהו הוא משל לתפקידו בעת הזו. נתניהו - בשנים האחרונות הפכת את עוטף עזה לחוטף עזה. מדי לילה ויום".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, אמר בנאום: "הגיע הזמן לומר את האמת: ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו נכשלה כשלון חרוץ בטיפול ברצועת עזה, ובפתרון עבור תושבי העוטף. אחיזת העיניים ומופע התעתועים כאילו הם יודעים מה לעשות נתקלים במציאות: נתניהו העצים את חמאס והפך אותו לכתובת. לא רק שהוא קובע את גובה הלהבות, הוא מכתיב את המציאות".

פרץ הוסיף: "אין שקר גס מנרטיב הימין “נתנו להם שטחים וקבלנו טילים”. הטילים התחילו ב-2001, וההתנתקות ב-2005. בין 2001 ל-2005 קבלנו גם טילים וגם חיילים הרוגים. ההתנתקות נכשלה רק בגלל דבכ אחד שממנו צריך להפיק לקחים - כי היתה מהלך חד צדדי. הגיע הזמן שנלמד מכך: בכל מקום שהיה מהלך חד צדדי נוצר וואקום שלתוכו נספגו ארגוני הטרור".