דיווח: נתניהו משנה את כללי ההצבעה בפריימריז בליכוד

אנשיו של ראש הממשלה העבירו החלטה בוועדת הבחירות של הליכוד, לפיה המתפקדים ייאלצו להצביע בקלפי בה הם רשומים, ולא בכל קלפי כפי שהיה עד היום, בסביבת סער טוענים כי הדבר פוגע בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 19:11 יח בכסלו התשפ

דיווח: נתניהו משנה את כללי ההצבעה בפריימריז בליכוד
נתניהו וסער. ראש בראש, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

משנה את כללי המשחק? על פי דיווח בחדשות 13, אנשיו של ראש הממשלה נתניהו בוועדת הבחירות של הליכוד, העבירו החלטה לפיה מתפקדי הליכוד יוכלו להצביע רק בקלפי בה הם רשומים, בבחירות לראשות המפלגה שיתקיימו בשבוע הבא, ולא בכל קלפי ברחבי הארץ, כפי שניתן היה להצביע בליכוד עד היום.

במחנהו של יריבו של נתניהו על ראשות הליכוד, גדעון סער, טוענים כי מדובר בהפרת הסיכום בין נתניהו ליו"ר המרכז ח"כ חיים כץ, וכי הדבר צפוי לפגוע בסער בבחירות.

ההסבר לטענה כי מדובר בפגיעה בסער הוא שמדובר בימי חנוכה, בהם דתיים רבים - אשר חלקם תומכים בסער - נמצאים באילת, ולא יוכלו להצביע, תפגע בו. בנוסף, אנשי התעשייה האווירית, הצפויים לתמוך ככל הנראה בסער, לא יוכלו להצביע ליד המפעלים בהם הם עובדים, אלא לצאת כל אחד מביתו ולהצביע בקלפי הסמוכה, דבר שצפוי לפגוע באחוז ההצבעה עבור סער, ולשרת את נתניהו.

מנגד נטען כי באופן כללי במערכות בחירות, אחוז הצבעה נמוך - הצפוי בעקבות ההחלטה - משרת דווקא את האנדרדוג, שתומכיו נחושים יותר, כלומר מצביעיו של סער, לכאורה, ופוגע בראש הממשלה.

כך או כך, גדעון סער צפוי להשיק הערב את קמפיין הבחירות שלו לראשות הליכוד. צפויים להשתתף בו חברי הכנסת שרן השכל, יואב קיש, אתי עטיה ומיכל שיר, שהודיעו על תמיכה בסער. ח"כ חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד, יגיע לכנס אך הבהיר כי איננו מביע תמיכה במי מבין המועמדים, בשל תפקידו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן