מפלגות הימין הודיעו לנשיא: "תומכים בנתניהו"

לאחר שראש הממשלה החזיר את המנדט לנשיא, ראשי בלוק ה-55 שיגרו מכתב תשובה לבית הנשיא ובו הבהירו כי הם ממליצים רק על נתניהו: "אין שינוי בעמדותינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/19 16:26 כג בתשרי התשפ

מפלגות הימין הודיעו לנשיא: "תומכים בנתניהו"
ליצמן, נתניהו ודרעי. מאוחדים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע כי נכשל במלאכת הרכבת הממשלה, בית הנשיא מקיים סבב התייעצויות עם ראשי המפלגות המרכיבות את חברי הכנסת. הראשי המפלגות החרדיות שיגרו מכתבים תשובה להמנהל הכללי של בעת הנשיא ובו הודיעו על המשך תמיכתם בראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה.  

חיים ביטון, מנכ"ל מפלגת ש"ס, שיגר מכתב למנהל הכללי של בית הנשיא, עו"ד הראל טובי, ובו הצהיר כי מפלגתו ממשיכה בנאמנותה לנתניהו: "במענה לפנייתך, ביקשני יו"ר מפלגת ש"ס, השר אריה דרעי, להודיעך כי מפלגת ש"ס עומדת בהמלצתה להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואין שינוי בעמדתה".

צילום: ללא

 

גם סגן שר הבריאות ויו"ר מפלגת יהדות התורה,יעקב ליצמן, שלח מכתב דוחה לעו"ד טובי, ובו הסביר: "כפי שהבענו בפני כבוד נשיא המדינה, עמדת סיעת יהדות התורה שיש להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו."

עוד הוסיף סגן השר ליצמן: "על דעת עמיתי לסיעה ח"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, עמדה זו שלנו לא השתנתה גם כיום, וזאת בהתאם לעמדת כל סיעות הימין המונים יחד 55 נציגים שהתאחדו כבלוק". 

צילום: ללא

 

נשיא המדינה פנה גם ליושבי ראש הימין החדש, ח"כ איילת שקד וח"כ נפתלי בנט, בו הוא כתב, שבכוונתו להעביר את המנדט ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ והוסיף: "במידה ונציגי סיעתכם מעוניינים להביא את עמדתם בפני הנשיא טרם הטלת המנדט על ח"כ בני גנץ, אנא הודיעוני בהקדם על מנת שיתואם מועד באופן מיידי לכך" שקד ובנט הגיבו על המכתב ואמרו: "המועמד שלנו לראשות הממשלה, הוא בנימין נתניהו, אשר עומד בראש מחנה הימין"

אמש (ב') הודיע ראש הממשלה נתניהו לנשיא ריבלין כי הוא לא צלח את משימת הרכבת הממשלה והחזיר את המנדט לנשיא. ריבלין החל בסבב התייעצויות עם כלל הסיעות המרכיבות את הכנסת בכדי לבחון את היתכנות הרכבת הממשלה על ידי יו"ר כחול לבן בני גנץ. 

בבית הנשיא מתכוונים להתקשר לראשי הסיעות באופן אישי בכדי לוודא האם במכתבם הם מערערים על העברת המנדט לגנץ. במידה ולא הנשיא ריבלין יעניק לגנץ את המנדט בטקס רשמי כבר מחר. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן