איילת שקד לכיפה: "אנחנו על סף אסון"

יו"ר ימינה מתריעה מפני הקמפיין "השקרי והמסית" של המחנה הדמוקרטי, וטוענת כי קמפיין המפלגה מתנהל כשורה: "יחסית לכל מפלגה אחרת אנחנו מתנהלים בשיתוף פעולה מצוין"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/09/19 11:17 ג באלול התשעט

איילת שקד לכיפה: "אנחנו על סף אסון"
הכל בסדר בתוך המפלגה. איילת שקד, צילום: איפאק

יושבת ראש ימינה, איילת שקד, מתייחסת להקלטות נתניהו שנחשפו, ולא מצליחה לענות מה תעשה מפלגתה אם גוש הימין לא יקבל את 61 המנדטים המיוחלים.

אתמול נחשפו ההקלטות של נתניהו שכעס שאת קיבלת את הקרדיט על הפעילות למען ערוץ 20. למה את חושבת שבכל מה שקשור אליך הוא מאבד את זה? 

"אני לא רוצה להתייחס לזה, אני התייחסתי למהות. במהות אני ושר איוב קרא פעלנו לעזור לערוץ 20 כי צריך תקשורת מגוונת במדינת ישראל, והקול של ערוץ 20 הוא קול חשוב,. 

ידעת שנתניהו פועל מאחורי הקלעים בניגוד להנחיות של היועמ"ש? 

"אני פעלתי מול שר התקשורת. כל עזרה שהוא היה צריך הוא קיבל ממני. פעלתי במשרד המשפטים כדי לאפשר את השידורים בערוץ 20. עשיתי כל מה שנדרש כדי שישמעו קולות שונים בתקשורת הישראלית. אני פועלת בשביל המטרה ולא מתעסקת בקרדטים. אני עובדת קשה בכל תחום שאליו אני נדרשת. באירוע הספציפי הזה שר התקשורת ביקש את עזרתי, נרתמתי לזה כדי שערוץ 20 יוכל להמשיך להתקיים. תקשורת חופשית היא תקשורת מגוונת, זה דבר נחוץ וחשוב למדינה דמוקרטית. במשך הרבה מאוד שנים הימין היה מופלה לרעה בתקשורת הישראלית, כל כמו הקול של ערוץ 20 בטלוויזיה זה כל חשוב מאוד". 

המחנה הדמוקרטי יוצא נגד הציונות הדתית ונגד הרבנים של הציונות הדתית בלי סוף. בגלל זה אתם מחביאים את הרב רפי? 

"הרב רפי צריך להראות שהמציאות שונה לגמרי ממה שהם מתארים. אין הנחיה שהוא לא התראיין. המחנה הדמוקרטי מייצר קמפיין שנאה והסתה נגד ציבור שהוא  הציבור הכי תורם ומשרת עם ערבות הדדית. אני כתבתי לסתיו שפיר דברים מאוד ברורים. אני בזה לקמפיין שלהם שכולו מלאה שנאה והסתה. פשוט קמפיין שקרי". 

איך נלחמים בזה? 

"הדרך להילחם בזה זה להצביע ימינה. הציונות הדתית כולה צריכה להבין שאנחנו נמצאים כמעט על סף אסון. אם אנחנו לא נהיה מפלגה גדולה הציונות הדתית תזרק לאופוזיציה- זו המשמעות. אני קוראת לכל הציונות הדתית על כל גווניה וזרמיה להתאחד סביב ימינה. מתקיפים גם את הערכים של הציונות הדתית כמגזר וגם את הערכים שלה. זה לא זמן להרפתקאות. כולם צריכים להתאחד ולהצביע טב'- התשובה הכי טובה לקמפיין ההסתה שלהם זה שנהיה מפלגה גדולה עם מספר דו ספרתי של מנדטים, עם תפקידים משמעותיים- זה הדבר שהם פוחדים ממנו יותר מכל". 

חלום ה-61 מנדטים הולך ומתרחק -איך אתם הולכים למנוע בחירות שלישיות? 

"חלום ה-61 הוא אפשרי והוא לא יתרחק אם הציבור יבין שאסור להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. בבחירות הקודמות גוש הימין קיבל קרוב ל-64 מנדטים אם מוסיפים את הקולות האבודים של הימין החדש וזהות. 

אם הולכים אחורה בהיסטוריה מגלים שני אלמנטים קבועים על כל מערכות הבחירות. הראשון שהימין תמיד מקבל יותר מנדטים במציאות מאשר בסקרים, במיוחד בליכוד שתמיד מקבל 4-5 מנדטים יותר במציאות מאשר בסקרים. הדבר השני שתמיד מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה בסקרים ואמרו שהן יעברו, לעולם לעולם לא עברו. המפלגות האלה אמרו 'חסר לנו רק כמה אלפי קולות כדי לעבור'- והן מעולם לא עברו. הציבור צריך להתעשת ולהבין שאנחנו נמצאים סיפו של אסון. יכולה לקום פה ממשלת שמאל ושצריך להצביע רק למפלגות חזקות שעוברות את אחוז החסימה. אני מאמינה שנגיע לרגע האמת הציבור יגלה אחריות ולא יזרקו קולות למחנה השמאל. להצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה זה צעד ילדותי שמשול להצבעה למפלגת שמאל". 

את המנהיגה של ימינה, אבל על פי הפרסומים לא נותנים לך להוביל ויש הרבה קשיים בתוך המפלגה? 

"אין שום קשיים -זה הכל שטויות. יחסית לכל מפלגה אחרת אנחנו מתנהלים בצורה מצוינת ובשיתוף פעולה מצוין. אתמול ישבנו ארבעתנו ועברנו על המסרים ועל הפרסומים. הכל מתנהל היטב. לא צריך להתייחס לקשקושים באתרים אחרים או להדלפה אחת או שניים. המטה שלנו, בוודאי יחסית למפלגות אחרות, עובד בצורה מצוינת. כל ראשי המפלגה עובדים בשיתוף פעולה". 

האם יהיה רשום על פתק הבחירות ובפרסומים 'בראשות איילת שקד'? 

"בוודאי".