ההצעה של ראש הממשלה לאיתמר בן גביר

אנשי ראש הממשלה פנו לאיתמר בן גביר בהצעה לפרוש מהמירוץ לבחירות. עוצמה יהודית בתגובה: "מי שמדמיין שנפרוש רוצה ממשלה עם לפיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/19 08:43 ג באלול התשעט

ההצעה של ראש הממשלה לאיתמר בן גביר
לא מוותר. בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

אחרי שזהות פרשה מהמירוץ לכנסת, הזרקורים מכוונים לעוצמה יהודית
הבוקר (ג) פורסם בידיעות אחרונות כי אנשי ראש הממשלה פנו לבן גביר בהצעה להסיר את מועמדותו ובתמורה יקדם ראש הממשלה בכנסת הבאה את הורדת אחוז החסימה. בניגוד לזהות, ראש הממשלה לא מוכן להתחייב לתפקיד שר לעוצמה יהודית, ולכן חיפש פתרון יצרתי כדי לגרום לבן גביר לרדת מהמירוץ

בסביבת נתניהו סבורים שבן גביר מתכנן לרוץ עד הסוף ולא מתכנן לפרוש. אך במידה ולא יעבור את אחוז החסימה, הקולות שהוא יאבד וחלוקת הקולות יקשה על נתניהו להרכיב ממשלה.

לפי הדיווח בידיעות, בן גביר נפגש לאחרונה עם נתן אשל, ובמהלך הפגישה הצביר מספר תנאים. בן גביר דרש כי עוצמה יהודית תיכלל בהסכם "הפסקת אש" שכבר הושג בין הליכוד וימינה ושראש הממשלה יפעל להפסקת הקמפין שמנהלים בימינה נגד עוצמה יהודית

דרישה נוספת שהוצגה היא כי מטה הליכוד הפועל ביהודה ושומרון יעבוד בשיתוף פעולה עם עוצמה יהודית. ובנוסף ביקש כי קמפיין ה"געוואלד", שמתחיל בדרך כלל חמישה ימים לפני יום הבחירות, לא יכוון אל מצביעים פוטנציאליים של עוצמה יהודית.

"נפגשתי עם נתן אשל והייתה שיחה טובה מאוד", מסר בן גביר בשבוע שעבר. "אני שמח שגם בליכוד יש יותר ויותר גורמים שמבינים כי בלי עוצמה יהודית אין לנתניהו סיכוי להיות ראש ממשלה".

בעוצמה יהודית מגיבים לסיפור:  "בסביבת נתניהו יש מי שעושים ספינים. הם יודעים שאותנו לא קונים, ולכן פונים דרך העתון (שאפילו לא ביקש תגובה).  מי שמדמיין שנפרוש רוצה ממשלה עם לפיד. הדרך היחידה שנתניהו ירכיב ממשלת ימין היא רק עם 4 המנדטים שלנו. חסרים לנו כמה אלפי קולות. מי שרוצה לחזק את הימין, שיצביע 'כף' לעוצמה יהודית".