האם איילת שקד הבטיחה "נאמנות מוחלטת" לנתניהו בתמורה לשריון בליכוד?

ציטוטים של שליחים ששלחה, לכאורה, איילת שקד, מעלים כי שרת המשפטים לשעבר לראש הממשלה ולרעייתו הבטיחו בשמה נאמנות מוחלטת לנתניהו: "אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא". שקד: "פייק מוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/19 19:35 יח באב התשעט

האם איילת שקד הבטיחה "נאמנות מוחלטת" לנתניהו בתמורה לשריון בליכוד?
שקד ונתניהו, צילום: פלאש 90. איזק הררי

האם יו"ר 'ימינה', איילת שקד, העבירה הבטחות לראש הממשלה נתניהו כי תסייע לו במאבקיו המשפטיים אם תקבל שריון בליכוד לקראת הבחירות הקרובות? על פי פרסום של עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון, שקד שלחה שליחים שונים אל ראש הממשלה ואל רעייתו, שרה, שנחשבת למתנגדת העיקרית לצירופה של שקד לליכוד, וכן לבנם יאיר, במטרה לנסות לשכנעם לשריינה בליכוד, תוך הבטחות ל"נאמנות מוחלטת" ולסיוע לנתניהו בענייניו המשפטיים.

על פי הפרסום, אחד השליחים, ששמם לא הוזכר, אמר לראש הממשלה כי "היא ככה עם מנדלבליט", בתארו קרבה הדוקה עם היועץ המשפטי לממשלה, והוסיף: "היא שולטת בו, היא יודעת להשפיע עליו. היא קרובה אליו. אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא". 

עוד אמר שליח נוסף מטעמה של שקד: "רק היא יכולה להביא לביבי את החסינות. היא יודעת לצאת להסביר בתקשורת למה החסינות מוצדקת. יש לה אמינות, היא לא מירי רגב". ואחר הבטיח: "נאמנות מוחלטת, היא תתמוך בראש הממשלה בכל דבר".

שרה נתניהו

שרה נתניהו. נחשבת למתנגדת העיקרית לשקדצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נאמר בדיווח כי גם שרים ובכירים בליכוד ביקשו מנתניהו לשריין את שקד בליכוד, והצביעו על סקר פנימי שהבטיח לליכוד 40 מנדטים אם תצורף אליו. לאחר מהם אמר נתניהו: "אתה רוצה ש'בלפור' תשמע שאתה בעד איילת שקד?", ברמיזה לרעייתו, הנחשבת לנמסיס הגדולה של איילת שקד, מהימים שכיהנה כראש לשכתו של ראש הממשלה, כשהיה יו"ר האופוזיציה.

איילת שקד מסרה בתגובה לפרסום: "למרות הניסיונות של גורמים פוליטיים לפגוע בימינה בראשות איילת שקד ע"י רכילות זולה ושקרית, אנחנו דבקים בכוונתנו להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. ימינה חזקה יותר מכל הניסיונות לפגוע בה, וחשוב שהיא תישאר כזו, כי רק ימינה גדולה תוכל להמשיך לחזק את נתניהו מול האתגרים שעוד עומדים בפנינו".
על הציטוטים שהובאו בידיעה אמרה שקד: "אם הדברים שמצוטטים נאמרו ע"י אדם כזה או אחר, אין להם קשר לשקד ולא נאמרו בידיעתה. איילת שקד מעולם לא דיברה עם אביחי מנדבליט על תיקים פליליים  כל שכן על תיקי נתניהו".

‏ח"כ לשעבר סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) אמרה: "שרת משפטים לשעבר שמסרסרת ביועץ המשפטי לממשלה תמורת כיסא. מה שאנחנו רואים פה זה שוחד פוליטי, ומהשפלים שהיו. דיל המאה הוא דיל החסינות של ביבי".