מירי רגב מעוררת סערה: "אין כאבי בטן על חיילים, נשים מוכות או מקרי אונס"

הקואליציה והאופוזיציה ממשיכות בקרבות לקראת ההצבעה הצפויה על חוק "ממדים ללימודים", ובליכוד לא רגוע. מירי רגב ביקרה את חבריה, ואמרה דברים חמורים: "קיבלנו החלטה כאופוזיציה שבאף חוק לא מצביעים בעד. רק אם יש מלחמה או מבצע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/22 21:38 כב באייר התשפב

מירי רגב מעוררת סערה: "אין כאבי בטן על חיילים, נשים מוכות או מקרי אונס"
מירי רגב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הלילה (ב'), אם לא יקרה משהו בלתי מתוכנן, יעלה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, החוק "ממדים ללימודים". החוק מסעיר את המערכת הפוליטית, אך השיא הגיע היום במהלך ישיבת סיעת הליכוד, עם דברים חמורים שאמרה חברת הכנסת מירי רגב ונחשפו ב"חדשות 12". 

רגב קיבלה את זכות הדיבור במהלך הישיבה, וביקרה תחילה את האופן בו התנהלו הדברים בליכוד: "שואלים אותי אם אני נגד חיילים. אני נגד חיילים? ברור שלא, אבל מה קורה? כשיש משא ומתן, ויוצאים 6-5 ח"כים מהליכוד ואומרים שיצביעו בעד החוק ונגד הליכוד, מרגע זה כל מה שלא נגיד - הפסדנו. החיילים כועסים עלינו, כל מה שנסביר לא יעזור". בהמשך אמרה: "בכל מה שקשור לתעמולה, לפייק ניוז ולהסברה אנחנו לא מצליחים.

רגב המשיכה, ואמרה דברים קשים: "קיבלנו החלטה כאופוזיציה שבאף חוק לא מצביעים בעד. באף חוק, רק אם יש מלחמה או מבצע. אבל מה קורה? החלטנו להצביע בעד החוק של השר הזה או הח"כית ההיא, אז אל תבואו לעצמנו בטענות. אני אומרת חד וחלק - אנחנו כסיעה החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת והחלטנו להפיל את הממשלה, אז אין כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס כי כולם מבינים שזה הרציונל. אבל כל הזמן מקבלים החלטה, ואז שואלים 'עם החיילים למה לא?'".

"אבל אז ליברמן ראה שיש התנגדות"

נזכיר כי ביום חמישי האחרון סיעת הליכוד הציגה את עמדתה הרשמית. חבריה הצביעו פה אחד בעד התיקון לחוק שנותן 100% לחיילים: "אנו, חברות וחברי הכנסת של הליכוד החתומים מטה, מבקשים להביא לישיבת הסיעה את הצעת ההחלטה הבאה: אנו עומדים מאוחדים יחד עם חיילי צה״ל. באופן חריג קיימנו מו״מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק 'ממדים ללימודים' תמורת הגדלת המלגות ל-100% עבור לוחמים משוחררים. הלוחמים שלנו נותנים 100% ומגיע להם 100%".

"לצערנו", אמרו בליכוד, "הקואליציה סירבה להגדלת המלגות. אנו נביא את ההסתייגות של 100 אחוז למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון שקלים, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק.

חברת הכנסת רגב, הוסיפה על כך בישיבת הסיעה: "מה קרה עם הח"כים בליכוד שרצו להצביע נגד הסיעה? נתניהו כבר היה בתהליך משא ומתן, כמעט הבאנו 100% מימון, הישג אדיר. אבל אז ליברמן ראה שיש התנגדות, אמר שלחוק לא יהיו 60 תומכים והקפיא את המו"מ".

סגן שר החוץ עידן רול אמר בתגובה לדברי רגב: "מזל שיש הדלפות כדי סוף סוף לשמוע את האמת: לליכוד לא איכפת מחיילים, לא מנכים ולא מניצולי שואה. עבורם הפוליטיקה היא המטרה ולא האמצעי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן