עימותים בישיבת הממשלה: "יש פה צביעות של האדם הלבן"

סוגיית הפליטים ממשיכה לערור מחלוקת, ובישיבת הממשלה שר התפוצות ושרת הקליטה התעמתו סביב קליטתם של פליטים אתיופים: "אני דורשת חילוץ דחוף של זכאי חוק השבות טגראי ואתיופיה שנמצאים תחת מלחמה כבר שנה", אמרה תמנו שטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 18:48 יא באדר ב'

עימותים בישיבת הממשלה: "יש פה צביעות של האדם הלבן"
שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ישיבת הממשלה התכנסה היום (ב') בצל המלחמה הנמשכת בין אוקראינה לרוסיה. בין היתר דנה הממשלה בקליטת הפליטים, וסביב הנושא הזה התרחש עימות חריג כאשר שרת העלייה והקליטה הזכירה כי גם באתיופיה יש מלחמה וכי היא דורשת את קליטתם תחת חוק השבות.

"פועלת ללא לאות למען זכאי חוק השבות מאוקראינה, יש ידע מצטבר במשרד ונקלוט אותם היטב. אבל אני רוצה להשמיע קול נוסף של יהודי אתיופיה. יש פה צביעות של האדם הלבן, אני דורשת חילוץ דחוף של זכאי חוק השבות טגראי ואתיופיה שנמצאים תחת מלחמה כבר שנה", אמרה תמנו שטה. 

שרת הפנים הסכימה עם הדברים, אך שר התפוצות שי אמר כי ישראל היא חלק מאירופה. תמנו שטה התפוצצה עליו: "יש פה צביעות של האדם הלבן, אף אחד ממשמיעי קול כאן לא פצה פה בשביל זכאי חוק השבות מאתיופיה. פשוט צביעות של האדם הלבן". גם אורנה ברביאי, שרת הכלכלה, התנגדה לדברים: "תחזרי בך, זה לא נכון". תמנו שטה הגיבה: "אל תגידי שזה לא נכון, מה לעשות, יש גזענות".