אבתיסאם מראענה מקדמת תמיכה בלהט"בים ערבים ועצבנה את ואליד טאהא

הומופוביה בקואליציה? חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מקדמת הקמת מקלט ללהט"בים מהחברה הערבית שנאלצו לברוח מבתיהם, בסיעת רע"מ זועמים על ההצעה, "האנשים בחברה שלנו שומרים על הערכים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/02/22 11:12 ב באדר א'

אבתיסאם מראענה מקדמת תמיכה בלהט"בים ערבים ועצבנה את ואליד טאהא
להט"ב, צילום: shutterstock

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מעוררת את זעמם של חברי סיעת רע"מ: מראענה מקדמת הקמת מרכז מגורים והלנת חירום לקטינות וקטינים, צעירים וצעירות מקהילת הלהט״ב הערבית שסובלים מאלימות בשל נטייתם המינית. סיעת רע"מ מתנגדת בחריפות למהלך.

אמש (ד') סיפרה מארענה כי יוקם בארץ מרכז מגורים והלנת חירום לקטינות וקטינים, צעירים וצעירות מקהילת הלהט״ב הערבית, שנאלצו לעזוב את בתיהם. "מדובר בפרויקט הדגל שלי עם ולמען הקהילה הערבית הגאה. היום רשמנו התקדמות משמעותית כשקיבלנו את ברכת ותמיכת השר מאיר כהן", כתבה מראענה.

חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ התנגד למהלך ואמר בתגובה: "לא יקום מקלט שמעודד קבלה של מי שמתחתנים עם בני מנם בחברה הערבית, נקודה. האנשים בחברה שלנו שומרים על הערכים והדת שלהם ולא יקבלו נישואים בין גברים או בין נשים". נציין כי בשביל להקים את המקלט ללהט"בים ערבים  אין צורך בחקיקה, כך שהכוח של רע"מ לבלום את המהלך קצת מוגבל.

"החברה הערבית לא רק וליד היא לא חשוכה"

מראענה תקפה את טאהא וכתבה בטוויטר: "הוא חושב שכל החברה הערבית היא ווליד. בסטטוס חשוך ושמרני הוא תוקף את היוזמה של הקמת בית להלנת חירום של חברת הלהט״ב הערבית. אז ווליד, החברה הערבית לא רק ווליד היא לא חשוכה ולא מדירה את השונה ואני כאן כמו עצם בגרון של להט״בופוביה וגזעניים. סבאח אלח׳יר".

חבר הכנסת מוסי רז התייחס לסערה ואמר לחדשות כיפה: "ממשלת ישראל צריכה להקים מקלט לכל מי שנרדף. זכותו של כל אחד וזכותה של כל אחת לבחור את נטייתו או נטייתה המינית". על עמדתו של טאהא אמר: "אנחנו לא מסכימים".