השר בר-לב על גל הפיגועים: המחבלת רבה עם אבא שלה על נרגילה

גל של פיגועים שוטף את העיר ירושלים והשר לביטחון פנים מצא הסבר לבעיה, "חלק מהפיגועים נעשו על ידי מפגעים שהייתה להם בעיה אישית, המחבלת רבה עם אבא שלה כי עשנה נרגילה" | בימין תקפו: "תמיכה רעיונית בטרור"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/21 20:38 ז בטבת התשפב

השר בר-לב על גל הפיגועים: המחבלת רבה עם אבא שלה על נרגילה
זירת הפיגוע, צילום: Jamal Awad/Flash90

מספר פיגועי ירי ודקירה התרחשו בירושלים בשבועות האחרונים, השר לביטחון פנים עמר בר לב הגיע הערב לאולפן חדשות 12 והסביר את הפיגועים באמירה מעוררת מחלוקת. בימין מיהרו לתקוף את ההתבטאות החריגה, "אמירה מסוכנת מאוד".

כשנשאל על גל הפיגועים אמר בר לב כי יש לכך שתי סיבות, האחת היא התבססות חמאס בשטח ישראל והשפעתו והשנייה היא שחלק מהפיגועים נעשים בגלל בעיות אישיות של המחבלים, על פיגוע הדקירה שהתרחש בשכונת שמעון הצדיק אמר, "המחבלת רבה עם אבא שלה על עישון נרגילה".

חברת הכנסת  קטי שטרית מסיעת הליכוד תקפה את דבריו של השר עמר בר-לב: "אמירה כזאת מלבינה טרור! אמירה כזאת מעידה על גזענות של ציפיות נמוכות! אמירה כזאת הינה אמירה מסוכנת מאוד, במיוחד שהיא מגיעה מהשר לביטחון פנים". בתנועת אם תרצו הוסיפו: "זה מביך. אתה לא השר לביטחון פלסטיני, תפסיק להמציא תירוצים למחבלים אנטישמיים.

חבר הכנסת שמחה רוטמן תקף את בר-לב בחריפות וכתב: "אני לתומי חשבתי שהתפקיד של שר לביטחון פנים הוא לסכל פיגועים, לא לתת להם תירוצים. בישראל יש הרבה אנשים עם בעיות אישיות. הם לא הולכים ועושים פיגועים. שר לביטחון פנים שמצדיק פיגועים זה הזוי, אבל כנראה שמי שיושב בקואליציה עם התנועה האחות של החמאס, מגיע מהר מאוד לתמיכה רעיונית בטרור".

חבר הכנסת איתמר בן גביר הוסיף: "כולם כבר מכירים - השר לביטחון הפנים הכי מנותק והזוי בתולדות מדינת ישראל שמסביר שהפיגועים נעשו על ידי מפגעים שהייתה להם בעיה אישית. לא כי הם מחבלים שונאי יהודים, אלא כי היתה להם בעיה אישית".  

כזכור, ביום רביעי דווח על אירוע דקירה בצומת הכניסה לשכונת שיח׳ ג׳ראח, שמעון הצדיק, בירושלים. אישה חרדית פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים כשהיא במצב קשה שלאחר מכן הוגדר כקל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וביצעו סריקות בעזרת מסוק משטרתי אחר הקטינה החשודה במעשה, שלאחר מכן אותרה בתוך מוסד חינוכי סמוך לזירה. 


(מפקד מחוז ירושלים על פיגוע הדקירה).