טרופר יוצא להגנת גנץ: "הוא מעדיף לעמוד בהבטחה לבוחרים"

שר התרבות מבקש להסיר את העננה סביב יו"ר מפלגתו שנראה מאוכזב בימים האחרונים: "זה לא יותר מצל חולף". ותוקף גם את ימינה שביטלה את חקירת הצוללות: "אם מישהו חושב שלא נכון להקים את הוועדות האלה זה בסדר על התנגדות , רק שיאמר זאת ביושר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 25/06/21 13:01 טו בתמוז התשפא

טרופר יוצא להגנת גנץ: "הוא מעדיף לעמוד בהבטחה לבוחרים"
חילי טרופר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בימים האחרונים החלה התעסקות סביב אכזבתו של שר הביטחון בני גנץ, שקיווה לממשלה שתתפקד טוב יותר מהקודמת. גם יוזמות אישיות שניסה גנץ לקדם עלו בתוהו כמו הדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית על פרשת הצוללות. בתקשורת החלו לתהות האם גנץ מתחרט שהצטרף לממשלה ואולי היה עליו לקחת את ההצעה של נתניהו להתמנות לראש ממשלה. אלא שלחברו למפלגה היה חשוב להבהיר שהמציאות היא אחרת.

שר התיירות חילי טרופר, מכחול לבן, פרסם היום (ו') פוסט המגן על גנץ ושבכחול לבן אין חרטות בכניסה לממשלת בנט-לפיד. "נראה לי שאפשר לחדול מהעיסוק בהבעות הפנים של בני גנץ ולהתעסק בדברים החשובים. בחיים עצמם" פתח טרופר. כבר בתחילת הדברים הוא מדגיש: "בני גנץ בעד הממשלה הזו. היא לא היתה קמה בלעדיו ובלעדי כחול לבן. אפשר להסיר את הלכאורה ספק בענין הזה".

טרופר הזכיר את המציאות האלטרנטיבית שעמדה בפניהם: "בני גנץ הוא גם היחיד שיכול היה להיות כבר ראש ממשלה. לא בהסכם עתידי, לא על סמך הבטחות ריקות, אלא במציאות – אם רק היה קורץ לנתניהו. אך הוא בחר שלא. כי הוא מאמין בממשלה החדשה שקמה". הוא גם לא חושש לחשוף את צדדיו החלשים של גנץ: "אז כן, בכנותו, הוא לא תמיד מסתיר את תחושת הקבס שחש כשפוגש צביעות. ובאנושיותו, הוא לא בקלות שוכח את מי שביזה ולעג, אבל הוא בעיקר לא עסוק בכל אלה".

על האכזבה בימים האחרונים טען טרופר כי, "זה לא יותר מצל חולף. העיקר הוא האור שמאיר מהממשלה החדשה. בזה בני, אני ויתר החברים בכחול לבן עסוקים. לזה אנו מחויבים". טרופר מסביר את עמדת המפלגה ואולי אף עוקץ את ראש הממשלה על הדרך: "הוא מעדיף להגיד בקול ברור שיש, למשל, לעמוד בהבטחה לבוחרים להקים ועדת חקירה בענין רכש הצוללות וכלי השיט. בדיוק כפי שאמר ועשה בענין ועדת החקירה לאסון מירון. אם מישהו חושב שלא נכון להקים את הוועדות האלה זה בסדר, רק שיאמר זאת ביושר".