פרשת הצוללות: גנץ קורא להקמת ועדת חקירה שקד וסער מתנגדים

עוד ויכוח מתגלע בין הגושים בתוך הקואליציה, לאחר ששר הביטחון טען כי שיגר טיוטה למשרדי המשפטים והאוצר להקים ועדת חקירה ממלכתית על פרשת הצוללות. יו"ר תקווה חדשה: "התנהלות לא מקובלת", ימינה: "מתנגדת לתרבות של ועדות חקירה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 23/06/21 16:28 יג בתמוז התשפא

פרשת הצוללות: גנץ קורא להקמת ועדת חקירה שקד וסער מתנגדים
צילום: פלאש 90

משבר קואליציוני נוסף: שר הביטחון, בני גנץ, הודיע היום (ד') כי שיגר טיוטה למשרד המשפטים ומשרד האוצר להקים ועדת חקירה ממלכתית על פרשת הצוללות. לפי הודעת גנץ הוועדה תבחן את תהליכי הרכש של ספינות המגן והצוללות. בכוונת גנץ להניח את הצעת ההחלטה בממשלה לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון, זאת לאחר הטמעת וקבלת הערות המשרדים הרלוונטים. אלא שלאחר פרסום ההודעה הוא נתקל בהתנגדות מהגוש הימני של הקואליציה.

תחילה היה זה שר המשפטים גדעון סער שהכחיש את הטענות של גנץ: "בלשכת שר המשפטים לא התקבלה, לא אתמול ולא היום, טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית לעניין הצוללות". אך לאחר בירור הדברים הוציא הבהרה כי דרך הפעולה של גנץ להקים ועדה אינה ראויה: " לאחר שלשכת שר הבטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא - הודע לה מלשכת היועמ״ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים. ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת", תקף סער. עוד הוסיף: "הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום א׳ השבוע אינם מקובלים".

אך לא רק יו"ר תקווה חדשה מראה התנגדות אלא גם בימינה לא מסכימים להקמת ועדת החקירה, ומי שמובילה את ההתנגדות היא השרה איילת שקד. על פי פרסום של חדשות 12 מפלגתו של בנט העבירה את המסר שהיא "מתנגדת לתרבות של ועדות חקירה". בימינה הבהירו לשר הביטחון כי בהסכמים הקואליציוניים אין הסכמה להקים ועדה שכזו, ולכן אינם מחויבים להסכים לה, כך שזו יוזמה אישית שלו בלבד שספק אם ישיג לה אישור.

גנץ הגיב לדברי סער וכתב שאכן נמסרה הטיוטה למשרדו: "הצעת ההחלטה בנוגע לוועדת החקירה לצוללות הועברה אתמול (ג') בשעה 16:46, באמצעות הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, לגורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המשפטים, לאחר שיחת תיאום בנושא. שיחות בנוגע להצעה התקיימו גם בין לשכות השרים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן