לקראת הדיון בוועדה המסדרת: ח"כ סטרוק דורשת להמשיך את הדיון על הסדרת ההתיישבות

הוועדה המסדרת עברה לראשות יש עתיד, וקיים חשש בימין כי החוקים שעברו בזמן שהוועדה הייתה תחת מיקי זוהר לא ימשיכו כעת. ח"כ סטורק דרשה להמשיך את הליך החקיקה בפני היו"ר אלהרר: "אני מצפה להיענות בחיוב לבקשות, עליהן חתומים גם חבריה לממשלה שח"כ לפיד עמל להקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/21 09:58 יב בסיון התשפא

לקראת הדיון בוועדה המסדרת: ח"כ סטרוק דורשת להמשיך את הדיון על הסדרת ההתיישבות
צילום: Miriam Alster/FLASH90

לקראת כינוס הועדה המסדרת בכנסת ביום שני הקרוב, במגמה לקדם את חקיקת חוקי גוש השינוי, פנתה יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק ב-3 מכתבים לח"כ קארין אלהרר יו"ר הועדה המסדרת, עם דרישות לקידומם של 3 חוקים, שלגביהם צפויות אי-הסכמות בתוך "גוש השינוי". 

במכתב הראשון מבקשת סטרוק להעלות לדיון ולהצבעה על פטור מחובת הנחה את הצעת החוק לשלילת תושבות ואזרחות ממחבלים,  בנימוק שאירועי הימים האחרונים מייצרים צורך דחוף להשיב את ההרתעה מול אזרחי ותושבי מדינת ישראל מפני הצטרפות למעגל הטרור, באמצעות שינוי חוקי לפיו מי מהם שיבצע מעשי טרור עלול לאבד את זכויותיו כאזרח או כתושב. סטרוק מציינת כי ח"כים רבים מסיעות שונות, כולל יש עתיד והעבודה, חתמו על הצעת החוק ולפיכך יש לה סיכוי לעבור בכנסת ברוב גדול.

במכתב השני מבקשת ח"כ סטרוק להעלות להצבעה את העברת הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה לועדת הכספים לצורך הכנתה לקריאה ראשונה. ובמכתב השלישי היא מבקשת להצביע על העברת הצעת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון לועדת החוץ והבטחון, גם לצורך הכנתה לקריאה ראשונה. 2 הצעות החוק האלו עברו לאחרונה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, וממתינות בועדה המסדרת להצבעה על המשל הליך החקיקה.

חה"כ אורית סטרוק החתימה על כל אחד משלושת המכתבים 11 ח"כים מחברי הוועדה המסדרת, שהם שליש מחברי הועדה, כדי לייצר (עפ"י התקנון) חובה ליו"ר הועדה לדון ולהצביע עליהם, במקביל להצבעות שגוש השינוי מתכנן. חלק מ 11 החותמים הם גם חברים בגוש השינוי.


להורדת הקובץ

להורדת הקובץ

להורדת הקובץ

ח"כ סטרוק:" אני מצפה מיו"ר הועדה ח"כ קארין אלהרר להיענות בחיוב לבקשות אלה, עליהן חתומים גם חבריה לגוש ולממשלה העתידית שח"כ יאיר לפיד עמל להקים. וכמובן אני מצפה מחברי הכנסת יוזמי החוקים החשובים האלה, שמבינים את חשיבותם העצומה ומחויבים להם, להבהיר ליו"ר הועדה המסדרת, שהצבעתם בעד חוקי גוש השינוי מותנית בכך שהיא תעלה להצבעה קודם כל ולפני הכל את 3 החוקים החשובים החשובים האלה. אין לי ספק שאם היא תעלה אותם להצבעה - הם יעברו בוועדה ברוב מכובד מאד".