הפגישה בין בנט לעבאס: "יש על מה לדבר"

פרטים נוספים על המגעים בין ימינה לרע"ם במטרה להקים ממשלה: "שמו את הסוגיות הבעייתיות בצד"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 29/04/21 13:00 יז באייר התשפא

הפגישה בין בנט לעבאס: "יש על מה לדבר"
יצטרכו לשתף פעולה. עבאס ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירות 2021: חמישה ימים לפקיעת המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והמגעים בגוש הנגדי מתקדמים. הפגישה המפתיעה בין יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, לבין יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, במטרה לאחד כוחות ולהקים יחד ממשלה, הסתיימה בלי יותר מידי מידע על תוכנה. כעת מתגלים פרטים נוספים על הסיבה לקיומה והמטרות המשותפות לשני הפוליטיקאים.

ראש חטיבת החדשות ברדיו 'א-נאס', מוחמד מג'אדלה, התראיין הבוקר (ה') ב-103FM והרחיב על הפגישה המסקרנת בין בנט לעבאס.

מג'אדלה אמר כי יוזמי הפגישה היו אנשי ימינה ומטרתם הייתה בפגישת היכרות. "לימינה, שביקשה את הפגישה הזאת, היה חשוב להכיר את עבאס בשני רבדים, בפן האישי שבנט ועבאס יכירו אחד את השני וברמה הפוליטית".

"עבאס הבין שבנט הגיע עם שאלות ברמה האישית והפוליטית", אמר מג'אדלה, "הוא התעניין בעמדות של התנועה האסלאמית. היה חשוב לרע"ם להסביר שאם יתקיים שיתוף פעולה בין רע"ם לימינה, יש הרבה על מה לדבר חוץ מהסוגיות הבוערות והבעייתיות שפחות יסכימו הצדדים. בנט ועבאס שמו את כל הסוגיות הבעייתיות בצד".

 

 

בתוך כך מג'אדלה טען כי "בנט היה מעוניין בשיחה הזאת יותר ממנסור עבאס, למרות שעבאס אמר בשבוע שעבר 'בנט לחץ את ידי לראשונה ואני מקווה שהמשך יבוא'. ימינה לא חיכו הרבה ויזמו את השיחה". הוא הוסיף כי "היו הרבה גורמים בגוש השינוי שדחפו את קיום המפגש. אמרו 'אנחנו עשינו כל מה שאנחנו יכולים, לפיד נפגש עם עבאס, המגעים מתקיימים. עכשיו זה הצעד שלך, האיש מתקרב לליכוד. לך תציל את המצב, תשב עם מנסור עבאס, תחזיר אותו אלינו קצת. שלא ילך עד הסוף, ולא ייכנס יותר מדי לליכוד'".

 

שינוי בחברה הערבית

מג'אדלה התייחס גם  לשקט היחסי ברחוב הערבי ולהסכמה שבשתיקה בנוגע למגעים של רע"ם: "אני מופתע שעד עכשיו אין הודעת גינוי ואין ביקורת או שום דבר שלילי שיצא כנגד המפגש הזה. לא מהרשימה המשותפת, לא ממנהיגי ציבור, חברי כנסת ערבים אחרים, זה מאוד מוזר". הוא הוסיף ואמר כי אם המפגש היה מתקיים לפני מספר חודשים, "לפני הסיפור שהתחיל בין רע"מ והליכוד, כל החברה הערבית הייתה מגנה את זה. עצם זה שאף אחד לא מדבר בחברה הערבית זה שינוי, זה לא היה קורה לפני כמה חודשים".

בהמשך, התייחס גם לפגישה בין יאיר לפיד לבין תע"ל שלשום, והסביר: "ברשימה המשותפת קיבלו החלטה, חד"ש ובל"ד לא הולכים להמליץ על ממשלה של שלפיד כל עוד בנט חלק מהנוף. אחמד טיבי עם 2 המנדטים שלו אומר 'אני לא רוצה לקבל החלטה כרגע, אני אחכה עד הרגע האחרון'. גם אם רע"מ יעדרו מההצבעה על הממשלה של בנט־לפיד, לפיד יצטרך עוד אצבע, שיכול להיות שטיבי יספק. ברע"מ אומרים שבכל הצבעה, שכל ממשלה שתובא לכנסת להצבעה - אנחנו נצביע או בעד או נגד. לא ניעדר, לא נמנע, אנחנו רוצים להיות חלק פעיל בקואליציה, או שנפיל כל ממשלה שתגיע".