סמוטריץ' הגיש עתירה נגד ימינה

לאחר שבנט פרסם נתון שהציונות הדתית מצליחה לעבור את אחוז החסימה, והשופט פוגלמן אסר עליהם להגיב, הציונות הדתית הגישה עתירה כנגד ימינה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 23/03/21 12:56 י בניסן התשפא

סמוטריץ' הגיש עתירה נגד ימינה
סמוטריץ' ובנט בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יום הבוחר הגיע - וגם הקטטות בין המפלגות. במטרה למשוך מצביעים, ימינה פרסמה היום (ג') נתון כי "הציונות הדתית" מצליחה לעבור את אחוז החסימה. במפלגה של סמוטריץ' ביקשו להגיב לדברים אך יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אסר זאת. בתגובה, הציונות הדתית הגישה עתירה כנגד ימינה.

יו"ר מפלגת ימינה, ח"כ נפתלי בנט פרסם נתון כי מפלגת "הציונות הדתית" עומדת על 6 מנדטים ואינה בסכנה שלא לעבור את אחוז החסימה, למרות קריאות ה"גוועאלד" שלה בישורת האחרונה לבחירות. בציונות הדתית ביקשו להגיב, אך יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר זאת, בטענה כי אין לפרסם סקרים ביום הבחירות. בתגובה, "הציונות הדתית" הגישה עתירה כנגד "ימינה", בדרישה להסיר את הסרטון שפרסמה ברשתות החברתיות אודות האחוזים שאליה מגיעה המפלגה המתחרה.

בתגובה לעתירת הציונות הדתית, מודים בימינה כי הסרטון של בנט ויועצו מהבוקר הינו שקרי: ״צפיה בסרטון שהעלה יו"ר רשימת "ימינה" מבהירים באופן ברור כי הוא אינו מפנה לסקר חדש או מידע חדש כלשהו אלא לסקרים שבוצעו בשבועות האחרונים ואשר פורסמו בכלי התקשורת וזאת במענה להודעות שפורסמו מטעם רשימת 'הציונות הדתית'".

הסרטון של בנט והעתירה של המפלגה של סמוטריץ' הם חלק נוסף במאבק על קולות הציונות הדתית בין מפלגות הימין, וככל הנראה, בשעות האחרונות לסגירת הקלפיות, המאבק רק יחריף בין השותפים לשעבר.

 

(מרכז השליטה והבקרה של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24)