איתמר בן גביר: "בדיעבד הייתי מסיר את התמונה של היטלר"

יו"ר עצמה יהודית בראיון לכיפה יוצא נגד הצביעות של השמאל: " פתאום לא אכפת שיאיר גולן השווה אותנו לנאצים, שמראענה כותבת שהיטלר מפהק לנוכח הקמת מדינת היהודים?". ומסרב להשיב האם הסרטון תואם עם סמוטריץ': "מטרה של אנשי השמאל לפלג בינינו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/02/21 10:14 ט באדר התשפא

איתמר בן גביר: "בדיעבד הייתי מסיר את התמונה של היטלר"
בן גביר, צילום: חדשות כיפה

הבוקר עוד ממשיכה הסערה סביב הסרטון של עצמה יהודית שבו לפיד מקים ממשלה יחד עם המשותפת ומפלגת העבודה. הסרטון כאמור כלל בדיחות שואה מצד דמותה של אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה ותמונה של היטלר עם לב. הסרטון קיבל גינויים רבים מכלל הקשת הפוליטית אך בעיקר גם מבצלאל סמוטריץ' שטען כי הסרטון לא היה על דעתו. יו"ר עצמה יהודית ומס' 3 ברשימת הציונות הדתית, עו"ד איתמר בן גביר, התראיין לכיפה בעקבות הסרטון.

"החבר'ה מהאסטרטגיה הכינו סרטון שהוא אמת לאמיתה" מתאר בן גביר את השתלשלות הדבירם. "בדיעבד היו לי קצת התלבטויות הייתי צריך לחשוב על זה עוד קצת" מודה בן גביר אך חוזר ומדגיש "הסרטון מבטא דברים שהם אמת לאמיתה". עוד הוסיף: "מי שמכפיש אותו או לא ראה את הסרטון או בא מפוזיציה של לתקוף. בסרטון רואים את אבתיסאם מראענה שהיא מצדדת בהשמדת זכרון יעקב, היא מספרת שהשתי דקות הכי יפות שלה בשנה זה כשעם ישראל מתאבל על רצח ששת המיליונים, והיא הולכת להיות שותפה בממשלה של לפיד, הסרטון מסב את תשומת הלב לזה".

בן גביר מאשים את השמאל בצביעות, שרק כעת נזכרים להזדעזע מאיזכורים של השואה אך כשזה נעשה בידי פוליטיקאים מהשמאל הם שותקים. "פתאום כל השמאל קם, זועם וצועק 'מה מכניסים שואה?', אנחנו הצבנו לציבור מראה. מה שמקומם שמי שיוצא נגדנו הוא דווקא אנשים בסגנון יאיר גולן שקורא לנו מדינה נאצית, ועיתון הארץ שכל שני וחמישי מזכיר לנו שכאן זה גרמניה".

הוא חוזר ומדגיש כי "זה סרטון של עצמה יהודית לא של בצלאל" והוא לא מוכן להתעסק בשאלת תיאום הקמפיין עם סמוטריץ'. "אני לא מתייחס לטענות מי ראה את הסרטון ומי לא ראה מסיבה אחת: יש אנשים שמנסים לפגוע בחיבור שלי ושל סמוטריץ'. החיבור מביא הצלחה ויכול למנוע הקמת ממשלת שמאל, אז יש כאלו שמנסים לסכסך בינינו זה לא ילך. אני עושה מה שאני צריך לעשות".

אבל גם סמוטריץ' מגנה את הסרטון. אתם לא מתאמים?

"זכותו של סמוטריץ' לחשוב מה שהוא רוצה, זה בסדר גמור. אנחנו יחד ונמשיך להיות יחד כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל. אני יודע שזו מטרה של אנשי השמאל לפלג בינינו. פתאום לא אכפת לשמאל שיאיר גולן השווה אותנו לנאצים, שמראענה כותבת שהיטלר מפהק לנוכח הקמת מדינת היהודים, הסרטון הזה הוא מראה. אני מסכים שבחכמת הבדיעבד היה נכון לשקול שוב אם להשתמתש במוטיבים כאלה ואחרים, אבל אני לא הפוליטיקאי הימיני הרגיל שמכירים, זה שהשמאל תוקף ואז הוא מתנצל".

על איזה מוטיבים אתה מתחרט? 

"הייתי מסיר את התמונה של היטלר. למרות שאבתיסאם מראענה היא זו שאמרה שאם הישראלים רוצים לא לזכור את השואה, אז בוא נמחק אותה כאילו כלום לא קרה ועוד כל מיני דברים מזעזעים על חיי המין של ניצולות השואה. השמאל הוא צבוע ומתחסד אף אחד לא אכפת לו מהדברים האלה, עכשיו הם נזכרו להזדעק מסרטון שממחיש מציאות אפשרית. אני מעריך את נפתלי אבל אני מבקש הבהרה אחת מדוע הוא שוקל לשבת עם האנשים האלה?"