גם ברגע האחרון: המגעים לאחדות נמשכים

בליכוד הציבו במקום ה-28 ברשימה עבור ח"כ סופר, כפי שנעשה בעבר עם אלי בן דהן, בסבב א' של הבחירות. במקביל, נמשכים הניסיונות להגיע בכל זאת לריצה משותפת עם הבית היהודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/21 21:35 כב בשבט התשפא

גם ברגע האחרון: המגעים לאחדות נמשכים
אופיר סופר , צילום: דוברות הכנסת

רגע לפני סגירת הרשימות, והמגעים לאחדות במפלגות הציונות הדתית נמשכים. בינתיים, בליכוד הציבו במקום ה-28 ברשימת הליכוד את ח"כ אופיר סופר, כחלק מהדיל שסוכם עם רשימת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

חברי מרכז הבית היהודי הצביעו בעד ריצה עצמאית

כבר במהלך המגעים לאחדות, שהתקיימו בחסות הליכוד לפחות בחלק מהזמן, דווח כי אחד המקומות המשוריינים בליכוד יישמר עבור מועמד מהרשימה המאוחדת, ונראה כי זה צפוי להיות ח"כ סופר, המכהן כיום כח"כ הנוסף מטעם רשימת האיחוד הלאומי בכנסת, מלבד סמוטריץ'.

במקביל, נמשכים המגעים והניסיונות להגיע לאחדות ולריצה משותפת של כל פלגי הציונות הדתית. מוקדם יותר הודיעו בבית היהודי כי המרכז אישר ריצה משותפת, בישיבת זום עם חגית משה בה השתתף גם הרב אלי סדן, אך במקביל טענו חברי מרכז כי כלל לא קיבלו הודעה על הישיבה המדוברת, ונטען כי מראש לא הוזמנו אליה כאלה שסומנו כמתנגדים לריצה משותפת.

חבר מרכז הבית היהודי אסף פאסי כתב בטוויטר: "0.3% כבוד שנותרו למה שהיה "הבית היהודי" נזרקו הערב לכאורה לזבל. ב19.19 התקיימה הצבעה שמכשירה ריצה לבד. ככל הנראה רוב אלה שזוהו כמתנגדים לביזיון הזה פשוט לא קיבלו סמס או לא אושרה כניסתם. בינהם מוטי יוגב, דוידי בן ציון מס' 2 במפלגה, ועוד רבים מחברי המרכז (וגם אני). פשוט בושה וחרפה!"

בינתיים הגיע לכנסת עו"ד איתמר בן גביר, שימוקם במקום השלישי ברשימה המאוחדת של האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, לקראת הגשת הרשימות. כשהגיע למשכן "זכה" בן גביר לגידופים ואיומים מחלק מחברי הרשימה המשותפת שהתגודדו סביבו.

בן גביר מסר בתגובה: "ברשימה המשותפת רועדים מפחד. הם יודעים שכשאני אהיה בכנסת - החגיגה שלהם תסתיים". בעוצמה יהודית אמרו כי מדובר ב"התנהלות חלמאית ובזיונית של משמר הכנסת. איש המשותפת תקף את עו"ד בן גביר. האירוע מתועד, אך משמר הכנסת מסתפק ב"אזהרה", במקום להרחיק אותו מיידית מהמשכן. עו"ד בן גביר יגיש תלונה נגד התוקף רג'א זעתרא ואף יגיש נגדו תביעה אזרחית".