בנט ממשיך לתקוף את נתניהו: "שיטה מטופשת ואכזרית, אטימות לב"

יו"ר ימינה תקף את מדיניות ה"אקורדיון" של ראש הממשלה מעל בימת הכנסת: "הוא לא מבין שבתווך יש עסקים שהוא מוחץ אותם שוב ושוב. רק מי שלא ניהל עסק מימיו יכול להמציא שיטה מטופשת, אכזרית ולא חכמה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/11/20 18:52 כג בחשון התשפא

בנט ממשיך לתקוף את נתניהו: "שיטה מטופשת ואכזרית, אטימות לב"
בנט, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

המתקפה על ניהול משבר הקורונה נמשכת. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, תקף היום (ג') בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואת מדיניותו בניהול המשבר. בנאום במליאת הכנסת אמר בנט כי שיטת ה"אקורדיון" לניהול המגפה היא מטופשת ואכזרית, וטען כי היא משמידה את מדינת ישראל.

נפתלי בנט: "נתניהו נכשל. אנחנו המנהיגות החדשה"

"ראש הממשלה נתניהו עמד פה קודם ותאר בגאווה גדולה את שיטת האקורדיון לניהול המגפה", אמר בנט. "הוא אמר: 'אנחנו פותחים קצת, נותנים לעסקים לעלות ואז גם התחלואה עולה, סוגרים - התחלואה יורדת'.
זו השיטה המדהימה של רה"מ נתניהו. "אקורדיון". הוא לא מבין שבתווך יש עסקים שהוא מוחץ אותם שוב ושוב. רק מי שלא ניהל עסק מימיו יכול להמציא שיטה מטופשת, אכזרית ולא חכמה כמו "האקורדיון".

"איך מסעדה אמורה להתנהל?", שאל בנט. "לקנות או לא לקנות בשר? כי אולי עוד מעט יסגרו שוב ואי אפשר לשמור בשר לאורך זמן. איך מלון אמור להתנהל? אתם יודעים כמה זמן לוקח לפתוח מלון מחדש?

"רק מי שלא ניהל מאזן רווח / הפסד מימיו יכול לדבר בגאווה על "האקורדיון".
תספרו על "האקורדיון" לקרן שמש, ספורטאית נכה בעלת מכון פילאטיס. זה החמצן שלהם. זה התפילה שלהם. היא מתחננת: 'דברו איתנו.'
הם באו אליי השבוע ואמרו: "אנחנו מתחננים לאמן בחוץ". לא, הממשלה אומרת להם שמותר להתאמן בחוץ בעשרה אנשים אבל אסור לקבל שקל על זה. 

"מה זו המדיניות הזו? מה זו אטימות הלב הזאת? אנחנו 10 חודשים בתוך הקורונה. לא היה לכם זמן לשמוע אותם ולדבר איתם? אסור לבנאדם להתפרנס? אלו גזירות שהציבור לא יכול לעמוד בהם. 

"אז אדוני ראש הממשלה. לא אקורדיון - ניהול! תפסיקו אתה וגנץ עם משיכות החבל. תעבירו כבר תקציב. למה משלמים לכם? בשביל פוליטיקה? בשביל טפיחות עצמאיות על השכם? האקורדיון הזה משמיד את ישראל. תתעוררו". סיים יו"ר ימינה.

גנץ: "שעון החול הולך ואוזל"

מוקדם יותר נאם שר הביטחון, בני גנץ, בדיון על אישור הסכם השלום עם בחריין ושלח מסר לראש הממשלה לגבי המשך השותפות הקואליציונית. גנץ אמר כי "אנחנו מדברים פה גבוהה-גבוהה על השלום עם מדינות באזורינו, הגיעה העת שנדבר גם על שלום בתוכנו".

גנץ הזכיר את הסיבה להקמת ממשלת האחדות: "אני חברתי אליך כשותף במאבק למען חייהם בריאותם ופרנסתם של אזרחי ישראל, ולא כאל שותף לפשע כלכלי וחברתי נגדם. אני ואתה יודעים היטב שבאוצר כבר קיים תקציב כמעט מוכן לשנת 2021, לא אתן יד למנוע אותו".

עוד הוסיף: "שנינו יודעים ששעון החול הולך ואוזל. בידך למנוע את האסון הכלכלי והחברתי, ולעשות את הדבר הנכון למען אזרחי ישראל. בנושא הזה לא יהיה גורם חיצוני שיכווין אותך".