נפתלי בנט: "נתניהו נכשל. אנחנו המנהיגות החדשה"

שר הביטחון לשעבר קורא לנתניהו וגנץ לפזר את הכנסת ואומר שבמצב הנוכחי מוטב לכת לבחירות, אך טרם הכריז על מועמדותו לתפקיד ראש הממשלה. חבר הכנסת מימינה תוקף את מדיניות הממשלה: "ממשלת נתניהו התמכרה לקונספציית הסגרים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/11/20 13:40 כג בחשון התשפא

נפתלי בנט: "נתניהו נכשל. אנחנו המנהיגות החדשה"
נפתלי בנט, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הביטחון לשעבר ח"כ נפתלי בנט תקף הבוקר (ג') את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת הטיפול של הממשלה במשבר הקורונה. אתמול חנכו נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב את מעבדת הקורונה בשדה התעופה בן גוריון. "זה קרה באיחור של שמונה חודשים", אמר בנט באולפן ynet. "קידמתי את זה כבר במרץ. עכשיו נזכרים, באיחור עצום? כל הגל השני הזה לא היה צריך לקרות. הממשלה לא מעבירה תקציב אך ורק בגלל שיקולים פוליטיים של נתניהו".

בנט תקף את מדיניות הסגרים של ממשל נתניהו, מדיניות שהובילה למיליון מובטלים. "ממשלת נתניהו התמכרה לקונספציית הסגרים. נתניהו משבח את הסגר אבל התוצאות הן מיליון מובטלים, רבבות עסקים שקורסים. מי שמדבר על סגר שני בהצלחה גדולה - מוביל אותנו לסגר שלישי ורביעי. ויש חלופה. יש מדינות מוצלחות, מדינות שבהן הממשלה הייתה עניינית, אמינה, שקופה, קיבלה החלטות שהן לא פוליטיות. אצלנו פשוט אין ממשלה, לכן מתמכרים לדבר הכי קל. סגר הוא הנשק של החלשים, של ה'לוזרים'. ממתי אנחנו חותרים להיות כאלה גרועים?".

מה צריך לקרות כדי שמדינת ישראל לא תכנס לסגר שלישי? "ברמה הראשונה, פשוט ניהול צמוד ויומיומי של המגפה. היא מאוד דינמית, כשר ביטחון יישמתי את מה שאני אומר, בלילה הייתי לומד מה קורה בעולם, עד השעות הקטנות, וביום מקבל החלטות, חותך".

בנט נשאל האם הוא פונה לנתניהו וגנץ ומבקש מהם לפזר את הכנסת, והשיב: "כן. לראשונה אני אומר, במצב הנתון של כישלון ניהולי מוחלט וממשלה שמובילה אותנו ישירות לכרוניקה של סגרים, מוטב ללכת לבחירות מאשר להיות במצב בחירות תמידי. צריך להחליף את הממשלה הזאת כמה שיותר מהר". 

לדברי בנט, רשימת ימינה בראשותו היא המנהיגות החדשה, אך טרם התחייב כי תמודד על תפקיד ראש הממשלה. "בעיתוי הנכון, אם וכאשר יהיו בחירות, אנחנו נודיע על התפיסה שלנו. כאשר נהיה במערכת בחירות אגיד בצורה הכי ברורה מי צריך להיות ראש הממשלה הבא של ישראל. לאף אחד לא יהיו סימני שאלה".

בליכוד הגיבו לדברים ומסרו ל-ynet: "שוב בנט חוגג על סקרים ויתרסק בבחירות. ברגע האמת השמאל יעזוב אותו בגלל שהוא שותף של סמוטריץ', והימין יעזוב אותו כי הוא בברית אחים עם לפיד. למזלם של אזרחי ישראל רה"מ דחה את ההצעות הפופוליסטיות כמו אלו של בנט שהביאו לזינוק בתחלואה, ואילו המדיניות האחראית של רה"מ הביאה לירידה בתחלואה".