עמית סגל על נאום טראמפ: "מקפיא דם, אש בלב הדמוקרטיה האמריקנית"

פרשן חדשות 12 תקף את נשיא ארה"ב על הנאום שנשא בליל הבחירות בארה"ב, שם הצהיר שיפנה לבית המשפט העליון במטרה לעצור את הספירה, ואמר כי מדובר ב"נאום המביש ביותר של טראמפ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/20 09:47 יז בחשון התשפא

עמית סגל על נאום טראמפ: "מקפיא דם, אש בלב הדמוקרטיה האמריקנית"
עמית סגל, צילום: Flash90

עמית סגל נגד טראמפ. אחרי נאומו של נשיא ארה"ב בבית הלבן, בו אמר כי יפנה לבית המשפט העליון לעצור את ספירת הקולות במדינות המתנדנדות, תקף סגל וכתב כי מדובר ב"ניסיון ציני מקפיא דם למנוע ממיליוני אמריקנים את קולם".

סגל כתב לאחר הנאום כי "אשמח מאוד אם טראמפ יהיה נשיא ארצות הברית, אבל הנאום שלו עכשיו היה המביש ביותר שלו. ניסיון ציני מקפיא דם להפוך הובלה זמנית לניצחון ולמנוע ממיליוני אמריקנים את קולם. מפחיד".

לדברי סגל, "במסווה של דאגה לכל קול מנסים למנוע את ספירת הקולות. מתוך הבית הלבן מציתים אש בלב הדמוקרטיה האמריקנית. במקום לחכות לתוצאות האמת מנסים לבסס תודעה שהיא כרגע שקרית".

"אנחנו הכנו מסיבה ענקית פה", אמר טראמפ בנאומו. "הכל היה מוכן, ופתאום זה בוטל. היינו צריכים לחגוג את ההצלחה, את ההישג, את ההשתתפות העצומה. ניצחנו מדינה שלא ציפינו, כמו פלורידה, ניצחנו את אוהיו, טקסס". 

לדבריו, "ברור שניצחנו גם את ג׳ורג׳יה, אנחנו עם 117 אלף קולות מעל ואחוזים נמוכים שנותרו לספור, הם לעולם לא יתקרבו אלינו. התכוננו לנצח את הבחירות האלה, וניצחנו את הבחירות האלה", אמר הנשיא. והוסיף: "אנחנו פונים לבית המשפט העליון, לא רוצים שיימצא משהו בארבע בבוקר שיעצו את ההצבעות וימנע את הניצחון".