המחאה נגד נתניהו: ספירת קרבנות הקורונה תוקרן מול בית ראש הממשלה

פעילי תנועת 'דרכנו' יקרינו על קיר הבניין שמול בית ראש הממשלה בירושלים את מניין הנספים היומי והכולל ממגפת הקורונה בישראל, תחת הכותרת "ועדת חקירה ממלכתית עכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 21:00 יג בתשרי התשפא

המחאה נגד נתניהו: ספירת קרבנות הקורונה תוקרן מול בית ראש הממשלה
המיצג של 'דרכנו', צילום: דרכנו

מיזם מחאה חדש מול בית ראש הממשלה. מדי ערב, פעילי תנועת דרכנו המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה, יגיעו ויקרינו את מספר קורבנות הקורונה הכללי ואת מספר הקורבנות היומי שנוסף, זאת תחת הדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת כישלון ניהול משבר הקורונה מיידית. 

שיא במספר הנדבקים היומי. נתניהו: "אם יהיה צורך - נהדק עוד את הסגר"

בנוסף יושמעו בכיכר דבריו של ראש הממשלה נתניהו, אותם אמר בעת כהונתו כיו"ר האופוזיציה, בתקופת ממשלת אולמרט: "ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים כי קיים חשש אמיתי שהוא יכריע על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות שלו, ולא לפי האינטרס הלאומי. הדבר הנכון לעשות הוא שהממשלה הזו תלך הביתה".

יאיא פינק מנכ"ל תנועת דרכנו, אמר: "מיליון מובטלים, 1600 קורבנות קורונה, רבע מיליון חולים מאומתים, מאות אלפי עצמאים ועצמאיות קורסים והממשלה המנותקת והמנופחת בתולדות ישראל ממשיכה לא לתפקד".

פינק הוסיף כי "ניהול משבר הקורונה על ידי ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים הוא הכישלון הגדול ביותר מאז קום המדינה ואופן ההתנהלות בזמן משבר הקורונה מוכיח את עוצמת הבעייתיות שבעניין. זאת הסיבה שאנו דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את הכשלים, תסיק מסקנות ותפיק לקחים בהקדם למען המשך המאבק שלנו בנגיף.
ראש הממשלה יכול לנסות ולטשטש את הכישלון, או את המחאה, אבל זה לא יצליח לו - הכישלון שלו מהדהד יותר מכל ספין ואנחנו נמשיך להיאבק באחריות על דמותה של המדינה ולמען אזרחי ישראל בכל מקום. לא נאפשר לו למסמס את המחאה".