צעקות בקבינט הקורונה: גנץ לשרי הליכוד - "אתם לא עומדים בהסכמים"

במהלך ישיבת קבינט הקורונה, עלו הטונים בין שרי כחול לבן לשרי הליכוד כאשר שר הביטחון הרים את קולו ואמר לישראל כ"ץ: "איך אתם חותמים על הסכמים ואז עובדים על תקציב חד שנתי?". בתגובה עקץ אותו נתניהו: "שמישהו יגביר בבקשה את הווליום, לא שומעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 16:02 יט באב התשפ

צעקות בקבינט הקורונה: גנץ לשרי הליכוד - "אתם לא עומדים בהסכמים"
נתניהו וגנץ. הטונים עלו בישיבת הקבינט, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה לפני שעה קלה כאשר במהלך הישיבה, ראש הממשלה החליפי בני גנץ הרים את קולו ופנה לשר האוצר ישראל כץ: "מהיום הראשון אתם פשוט לא עומדים בהסכמים. חתמנו על הסכם לתקציב דו שנתי. איך אתם חותמים על הסכמים ואז עובדים על תקציב חד שנתי?". ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ אותו בתגובה: "שמישהו יגביר בבקשה את הווליום, לא שומעים", בהתייחסו לאחת מסיסמאות הבחירות של גנץ וכחול לבן.

https://twitter.com/gantzbe/status/1226901746041196544?lang=en

במהלך הדיון אמר שר האוצר לשר הביטחון כי עליו להביא באופן מיידי לאישור הממשלה את תכנית הסיוע לאוכלוסיות חלשות ולתשתיות רבות במשק. כ"ץ פנה ליו"ר כחול לבן ואמר לו כי, "פרטי התכנית סוכמו עם נציגיך ואין שום סיבה לעכב אותם ולפגוע בציבורים נרחבים".

הוויכוח החל כאשר שר הכלכלה עמיר פרץ העלה הצעה לסיוע לעסקים סגורים בערים אדומות. המתווה כונה "מגבילים - מפצים", ומחייב את הממשלה להכריז על פיצוי של 15% לעסקים שנסגרים באותן ערים בשל הגבלות הקורונה. שר האוצר כ"ץ התנגד וביקש להצביע על הצעת הפיצוי הכוללת שלו על סך 8.5 מיליארד שקלים. מיד  החלו חילופי דברים קשים: "אנחנו שותפים גם לפיצויים ולא רק להגבלות. מציע שתעבירו מיד תקציב דו שנתי". כך פורסם בחדשות 12.

כאשר שר האוצר כ"ץ המשיך התבצר בעמדתו, שר הביטחון גנץ החל לצעוק עליו: "זה כבר נושא שסוכם עם השר דרעי, ראש הממשלה הנחה אותך לקיים את זה וזה לא קשור לשום דבר אחר. נמשיך לגבות כל מהלך שנכון לאזרחי ישראל ואנחנו רוצים לגבש יציבות". לפי עדותו של אחד הנוכחים בישיבה, גנץ ניצל את ההזדמנות ותקף את כ"ץ: "אתה הנחת את משרד האוצר לעבוד על תכנית חד-שנתית בניגוד לכל הסיכומים".