סקר מנדטים: בנט ממשיך לצמצם פערים מנתניהו

התקציב טרם אושר ובנתיים נראה כי בחירות נוספות מתקרבות. סקר חדש מלמד כי נתניהו והליכוד נחלשים בעוד שימינה ובנט מתחזקים. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בנט מצמצם פערים ביחס לנתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/20 21:11 יח באב התשפ

סקר מנדטים: בנט ממשיך לצמצם פערים מנתניהו
בנט מתקרב לנתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סקר שנערך באולפן שישי מלמד כי הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין המפלגה הגדולה בישראל ובפער גדול מהמפלגה שאחריה. בסקר שפורסם אתמול הליכוד זוכה ל-31 מנדטים, אחד פחות מהסקר הקודם. מפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד-תלם, זוכה ל-18 מנדטים. מיד לאחר מכן מתייצבת ימינה של נפתלי בנט עם 16 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים. כחול לבן של ראש הממשלה החליפי בני גנץ ממשיכה במגמת הירידה ומגיעה ל-11 מנדטים בלבד. ש"ס מקבלת 8 מנדטים וכך גם יהדות התורה. ישראל ביתנו עם 7 מדנטים ומרצ מקבלת 6 מנדטים. 

נראה שגם גדי איזנקוט לא יועיל לכחול לבן. בשבועות האחרונים עלה שמו של הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט כמי שיכול להחליף את גנץ אך גם במצב כזה התמונה כמעט ולא משתנה. עם איזנקוט כחול לבן מקבלת 12 מנדטים, מנדט על חשבון יש עתיד-תלם.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה רק נפתלי בנט מצליח להתקרב יחסית לבנימין נתניהו. הפער בין השניים עומד על 10% בלבד לטובת נתניהו (36%-26%). בימין מורגשת האהדה לבנט כשעל כל שני משיבים שמעדיפים את נתניהו, אחד מעדיף את בנט. גם אנשי שמאל מעדיפים את בנט על פני נתניהו. 

אם וכאשר מדינת ישראל תגיע למערכת בחירות רביעות בתוך פחות משנתיים – 42% מהציבור יראה בנתניהו אשם. רק 14% מאמינים שגנץ אשם ואילו 31% מחלקים את האשמה שווה בשווה בין שני ראשי הממשלה.