המשבר בקואליציה נפתר? הצעה להעביר תקציב דו שנתי בממשלה אך לא בכנסת

גורמים בקואליציה שמנסים לתווך בין הליכוד וכחול לבן בסוגיית התקציב הציעו את הפתרון היצירתי כדי למנוע את פיזור הכנסת. הבוקר אמר ח"כ מיכאל ביטון: "מי שרוצה תקציב לשלושה חודשים - מאיץ את תהליך הבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 09:07 יד באב התשפ

המשבר בקואליציה נפתר? הצעה להעביר תקציב דו שנתי בממשלה אך לא בכנסת
נתניהו וגנץ. האם נמצא פתרון למשבר?, צילום: Israel Sellem

האם נמצא פתרון למשבר בקואליציה? גורמים בקואליציה הביאו לפתחו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ הצעת פשרה שאולי תמנע את פיזור הכנסת בסוף החודש. לפי ההצעה, תקציב דו שנתי יאושר בממשלה לשנים 2021-2020, כפי שרוצים בכחול לבן, אך הכנסת תאשר בשלב הזה תקציב עד לסוף השנה הנוכחית.

תקציב המדינה אמור לעבור עד 25 באוגוסט, ואם לא יוסכם על דחיית המועד לאישורו, הכנסת תתפזר ובחירות לכנסת הבאה ייערכו במהלך חודש נובמבר. מפלגת כחול לבן עומדת על דרישתה העביר תקציב דו-שנתי, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני. מנגד, הליכוד ונתניהו דוחפים להעביר תקציב חד-שנתי.

העברה של תקציב חד שנתי כעת, כפי שמבקש נתניהו, תחייב להעביר את התקציב לשנת 2021 עד חודש מרץ, ובמידה וזה לא יקרה, הכנסת תתפזר ונתניהו יישאר ראש ממשלת המעבר עד לבחירות ביוני. 

הבוקר אמר ברשת ב' חבר הכנסת והשר במשרד הביטחון מיכאל ביטון כי, "מי שרוצה תקציב לשלושה חודשים הוא מאיץ את תהליך הבחירות, מערער את הקואליציה ומפר הסכם מפורש. הוא בעצם אומר אני לא פה כדי לקיים שום הסכם שלי".