מרב מיכאלי בוועדה למינוי דיינים, שקד בחוץ

חברי הכנסת צביקה האוזר ואסנת מארק נבחרו לכהן בוועדה לבחירת שופטים. חברי הכנסת ישראל אייכלר ומירב מיכאלי נבחרו לוועדה למינוי דיינים. איילת שקד לא נכנסה לשתי הוועדות אליהן ניסתה להיבחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 19:31 כג בתמוז התשפ

מרב מיכאלי בוועדה למינוי דיינים, שקד בחוץ
נתניהו מצביע , צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

המאבק של הליכוד בבחירת איילת שקד לאחת מוועדות מינוי השופטים והדיינים נחל הצלחה. לאחר סיום ספירת הקולות, הכריז יו"ר הכנסת יריב לוין במליאה על תוצאות ההצבעה לבחירת נציגי הכנסת לוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרה שיפוטית. הצביעו 119 חברי כנסת כשקול אחד נפסל.

חברי הכנסת צביקה האוזר ואסנת מארק נבחרו לכהן בוועדה לבחירת שופטים. חברי הכנסת ישראל אייכלר ומירב מיכאלי נבחרו לוועדה למינוי דיינים. 

הכנסת בחרה את חברי הוועדות למינוי שופטים ודיינים

 להלן התוצאות:

הוועדה לבחירת שופטים - נבחרו: ח"כ צבי האוזר - 67 קולות, וח"כ אסנת הילה מארק - 56 קולות. 
נשארו בחוץ: ח"כ איילת שקד - 43 קולות, ח"כ קארין אלהרר - 47 קולות.

הוועדה לבחירת דיינים - נבחרו: ח"כ ישראל אייכלר - 83 קולות, ח"כ מרב מיכאלי - 66 קולות.
נשארה בחוץ: ח"כ אילת שקד – 65 קולות.

בכחול לבן הודיעו כי הם יעמדו בהסכם הקואליציוני ויצביעו בועדה למינוי שופטים לח"כ צביקה האוזר וח"כ אוסנת מארק. אולם בהצבעה על הרכז הועדה למינוי דיינים תהיה הח"כים נהנו מחופש הצבעה, אחרי שבליכוד הודיעו אמש כי יצביעו לאיילת שקד בוועדה זו. 

אמש הזהירו בליכוד כי אי עמידה בהסכם, בהצבעה על הרכב מינוי השופטים, עלול להוביל להוביל לבחירתה של מועמדת האופוזיציה, ח"כ קארין אלהרר, ואף טענו כי הצבעה כזו יכולה להוביל לבחירות. בליכוד ובש"ס כבר הודיעו שהם יצביעו בעד ח"כ שקד בהצבעה על הרכב הועדה למינוי דיינים, אולם חופש ההצבעה שאיפשרו לחברי כחול לבן וההססנות של יהדות התורה אכן הוביל לניצחונה של ח"כ מיכאלי.

יו"ר האופוזיציה לפיד כתב בתגובה לתוצאות: "כחול לבן בחרו לוועדת לבחירת שופטים שליחה של ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום. בזאת הסתיימה השטות שהם 'שם כדי להגן על שלטון החוק'. הם שם כדי להגן על הכסא שלהם. גנץ אשכנזי וניסנקורן הפכו למשתפי פעולה של נתניהו בהרס שלטון החוק בישראל".