הכנסת אישרה את החוק הנורווגי

במהלך הלילה הצביעה הכנסת עבור החוק הנורווגי והעבירה אותו בקריאה שנייה ושלישית. ראש הממשלה בנימין נתניהו נעדר מההצבעה שעוכבה מספר פעמים. יו"ר האופוזיציה: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירו את חוק הג׳ובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/20 07:11 כד בסיון התשפ

הכנסת אישרה את החוק הנורווגי
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

אמש (ב') לקראת חצות מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת. (תיקון מס' 49). בהצעת כלול החוק הנורווגי המקיים הסדר שיאפשר לחברי כנסת שהתמנו לכהונת שר או לכהונת סגן שר להפסיק את חברותם בכנסת לתקופה שבה הם מכהנים בתפקיד זה, ולחזור לכהונתם בכנסת לאחר תקופה זו, ובמקומם יכנסו חברים אחרים מהרשימה לכנסת. בהצעת החוק תמכו 66 חברי כנסת מול התנגדותם של 43 חברי כנסת. המליאה דחתה את כל ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק.

החוק עבר באופן סופי על כלל סעיפיו ונשללו כל ההסתייגויות לחוק. אלא שעל אף שהחוק עבר נותרה מתיחות מאוד גבוהה בין הליכוד לכחול לבן. אחת הסיבות למתיחות היא היעדרותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו מההצבעה. סיבה נוספת היא הניסיונות החוזרים ונשנים של הליכוד לעכב את ההצבעה על החוק הנורווגי יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, הודיע בבוקר שלפני ההצבעה, כי ההצבעה לא תתקיים השבוע. 

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הביע את מורת רוחו על העבברת החוק הנורווגי: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג׳ובים הנורווגי. 110 מיליון ש"ח לכסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי 8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות. במקום דמי אבטלה לעצמאים ומענקים  למובטלים מבזבזים את כספי הציבור על ג׳ובים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן