מועצת הביטחון של האו"ם החליטה לאמץ את פתרון שתי המדינות

המועצה קיבלה החלטה המאמצת את פתרון שתי המדינות במזרח התיכון, והקמת מדינה פלסטינית, ללא התייחסות ל'תכנית המאה'. השגריר דנון בדיון על המצב הביטחוני: "הקהילה הבינלאומית צריכה לפעול נגד ארגוני הטרור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/02/20 17:41 ל בשבט התשפ

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה לאמץ את פתרון שתי המדינות
מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: shutterstock

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה לפנות בוקר (ג) פה אחד לאמץ את פתרון שתי המדינות והקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, וזאת באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים. בהחלטה לא הייתה התייחסות לתכנית המאה של טראמפ

ההחלטה התקבלה כאמור לפנות בוקר. אתמול בערב הספיקה המועצה לדון בהתפתחויות האחרונות באזור בעקבות הסבב האחרון, והשגריר דני דנון פנה לחברות המועצה: "עשרות הרקטות שנורו לשטחינו מעידות על כוונה של גורמי טרור ברצועה להסלים את המצב. הקהילה הבינלאומית צריכה לפעול נגד ארגוני הטרור". הדיון נפתח בסקירה של שליח האו"ם למזה"ת, ניקולאי מלדנוב: "המצב מסלים בעודנו מדברים. אנו קוראים להפסקת ירי הרקטות כנגד אוכלוסיה אזרחית ואשר מהווה הפרה של החוק הבינלאומי".

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר אתמול בבוקר עם השר יריב לוין, שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן וחברי המשלחת של דונלד טראמפ באריאל. הצוות שדן בהחלת הריבונות ביהודה ושומרון החל את עבודתו. השליחים האמריקאים הגיעו לישראל לוועדת מיפוי השטחים ביהודה ושומרון.  מהלך זה נעשה על אף דרישת טראמפ כי יש להמתין למימוש תכנית המאה רק לאחר הבחירות. גם בליכוד התחייבו כי לא יפעלו בנושא לפני הבחירות. כעת נראה כי האמריקאים לא מחכים לתוצאות ומתחילים לממש את התכנית כבר עכשיו.